خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

اصلاح جامعه بر مبنای تربیت و اصلاح خانواده است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: اصلاح جامعه بر مبنای تربیت و اصلاح خانواده است و اگر خانواده اصلاح نشود جامعه هم اصلاح نخواهد شد.
کد خبر: ۹۶۱۷۵۷۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
اصلاح جامعه بر مبنای تربیت و اصلاح خانواده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جمع کارکنان وظیفه متأهل سپاه انصار الحسین(ع) اظهار کرد: اصلاح جامعه بر مبنای تربیت و اصلاح خانواده است و اگر خانواده اصلاح نشود جامعه هم اصلاح نخواهد شد.

 وی افزود: گاهی تفاوت‌ بین زن و شوهر باعث ایجاد اختلاف و دلخوری در زندگی می‌شود که در این صورت باید با لحن خوش و ادبیات خوش بین زوجین برطرف شود و تا حد امکان اجازه دخالت کسی داده نشود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان ضمن اشاره به توقعات متنوع در جامعه امروز گفت: در زندگی مشترک توقعات از طرفین باید بر اساس روحیات، توان و ظرفیت همدیگر باشد پس شناخت زوجین از یکدیگر باید کامل باشد.

وی محبت را اصلی‌ترین عامل دوام زندگی دانست و عنوان کرد: محبت ماندنی نیست، بلکه نگه داشتنی است و باعث قوام خانواده می‌شود.

 نجاری یکی از مهمترین وظایف همسران در قبال همدیگر را ابراز محبت عنوان کرد و گفت: محبت بین زوجین باید با روش‌های مختلف همچون هدیه دادن و اظهار زبانی ابراز شود.

وی با تأکید بر برابری جایگاه زن و مرد در زندگی گفت: در زندگی مشترک زن و مرد نسبت به یکدیگر هیچ برتری ندارند بلکه برای آنان حقوق و وظایفی تعریف شده است که باید نسبت به آن پایبند باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با اشاره به تزلزل بنیان خانواده گفت: شهوت رانی، تنوع طلبی و درخواست‌های غیر عرفی و غیر شرعی از جمله عوامل از هم گسیختگی زندگی مشترک است که راهکار جلوگیری از آن، کنترل چشم و زبان است.

 وی رعایت حدود شرعی بین محرم و نامحرم را در زندگی و ارتباط با خویشاوندان و دوستان یک اصل مهم دانست و خاطرنشان کرد: زوجین باید از انجام کارهایی که باعث سوءظن و به کاهش اعتماد زن و شوهر به یکدیگر می‌شود خودداری کنند.

 نجاری افزود: در قرآن کریم زن و شوهر به لباس برای یکدیگر تشبیه شده‌اند پس باید از بزرگنمایی عیوب همدیگر خودداری کنند و آن را در مقابل دیگران بپوشانند‌.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت تهدیدی امنیتی و سیاسی است در نتیجه با ایجاد مشوق‌هایی در این زمینه باید تمایل به فرزندآوری افزایش پیدا کند‌.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار