اصلاح الگوی مصرف:

مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر

مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر
ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پیامی با تأکید بر اصلاح الگوی مصرف آن را مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر دانست.
کد خبر: ۹۶۱۷۴۰۸
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، این ستاد در پیامی با تأکید بر اصلاح الگوی مصرف آن را مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر دانست.

متن پیام بدین شرح است:

مردم مومن و شریف ایران اسلامی

چنان‌که می‌دانیم کشور عزیز ما به لحاظ موقعیت اقلیمی گرم و خشک، همواره در طول تاریخ با کمبود منابع و انرژی‌های مورد نیاز روبرو بوده و هم اینک نیز تحت تاثیر عوامل گوناگونی از جمله؛ گسترش صنایع، توسعه شهرنشینی، شکل‌گیری الگوهای ناصحیح مصارف خانگی و صنعتی و همچنین ضعف در اقناع سازی و اطلاع رسانی‌های فراگیر و موثر، با چالش‌هایی روبرو هستیم.

با وجود تلاش‌های ارزشمند مسئولان و کارکنان سخت‌کوش بخش انرژی کشور که علی‌رغم فشار تحریم‌های غیرقانونی و کمبود برخی منابع داخلی همواره به تأمین و توزیع پایدار انرژی در کشور متعهدانه عمل می‌کنند واضح است که با تشدید بی‌سابقه گرما و افزایش تقاضا، صرفه جویی و کنترل مصرف در همه بخشها یک ضرورت تعیین کننده است.

اصلاح الگوی مصرف زیر سایه احساس مسئولیت جمعی که برابر تعالیم نورانی اسلام مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است اقدام مهمی است که علاوه بر استمرار برخورداری همگان از نعمت انرژی، صیانت از میراث نسلی و زندگی سالم و عاری از آلودگی‌های زیست محیطی را تا حدود زیادی تضمین خواهد کرد.

امید می‌رود همه ما در عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و در پاسداری از منابع ملی بیش از پیش کوشا باشیم و یکدیگر را به مشارکت در این خیر همگانی دعوت نماییم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار