خبرهای داغ:

هاشم بدری در منزلگاه ابدی خود آرام گرفت

سیدمحمدهاشم بدری ، نقاش و نوآور تکنیک «بدریسم» در هنر نقاشی، پیش‌ازظهر امروز با مشایعت جمعی از مسئولان استانی، هنرمندان، نویسندگان،تشییع و در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان بهشت‌آباد اهواز به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۹۶۱۸۰۵۰
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان،در آیین تشییع این هنرمند ارزشمند جانباز تنی چند از مسئولان استان از قبیل مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، رییس حوزه هنری خوزستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و... حضور داشتند.

 همچنین هنرمندان و نویسندگانی همچون رضا کیانی (کارگردان تئاتر)، جلال خراسانی (گرافیست)، فاطمه میریان (نقاش)، رضا زدوار (خوشنویس)، وحید کیانی (شاعر)، علی لیموناتی (نقاش)، عبدالغفور پورعباس (خوشنویس)، سلیمه رنگزن (بازیگر سینما)، مجید رمضانپور (عکاس)، وحید کیانی (شاعر)، علی‌رضا محمدی (عکاس)، جلیل جعفری (مترجم ادبی) و ... زنده‌یاد استاد هاشم بدری را تا آرامگاه ابدیش همراهی کردند.

هاشم بدری روز سه شنبه در سن ۷۸ سالگی در منزل خود دار فانی را وداع گفت. بدری از جانبازان جنگ ایران و عراق بود. او توانسته بود تکنیک «بدریسم» را در نقاشی در فرانسه به ثبت برساند.بدری پس از اینکه از بیمارستان شیراز برای معالجه به تهران رفت و بعد به اهواز بازگشت، زمانی که در منزل استراحت می‌کرد، از درد پا و بدن به شدت در رنج بود و نمی‌توانست حرکت کند. در این حال بود که تکنیک «بدریسم» را پیاده کرد.

وی پیش از جانبازی با رنگ روغن و قلم موی معمولی کار می‌کرد. بعد از جنگ و پس از دوران جانبازی سکون او در کارگاه نقاشی‌اش باعث شد که سرانجام در سال ۱۹۹۴ این سبک را در فرانسه به ثبت برساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار