مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی بهزیستی البرز رتبه بندی شد

مدیرکل بهزیستی استان البرز، از اعلام نتایج رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بهزیستی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۸۵۰۴
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶

به  گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز، از اعلام نتایج رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بهزیستی خبر داد و گفت: رتبه بندی ۴۹ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی استان البرز ظرف مدت یک ماه در کلیه شهرستان‌های استان با تلاش کلیه کارشناسان تخصصی و حراست و بازرسی در قالب تیم نظارت انجام شد.

مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی بهزیستی البرز رتبه بندی شد

وی افزود: بر اساس شیوه نامه رتبه بندی جدید سازمان بهزیستی کشور کلیه مراکز اقامتی در ۶ محور قوانین و مقرارت، فضای فیزیکی، نیروی انسانی، ایمنی و بهداشت عملکرد و رضایت مندی مراجعین مورد ارزیابی قرار گرفتند.

محمدی فلاح اضهار داشت: از ۴۹ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، ۲۶ مرکز رتبه‌ی یک و ۲۳ مرکز رتبه دو را کسب کردند که استاندارد سازی خدمات در آنها از فعالیت‌های مورد نظارت بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه تاکید کرد که به مراکز رتبه ۲ مهلت سه ماهه جهت ارتقا به رتبه یک داده شده است که ملزوم به ارتقا هستند.

محمدی فلاح گفت: تمامی فعالیت‌های مراکز تحت نظارت و وضعیت مددجویان حاضر و موارد خدمات دهی به آنها کنترل و بررسی می‌شود و در فرآیند رسیدگی به تخلفات مراکز قرار می‌گیرند.

مدیر کل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه برخی از شاخص‌های ارزیابی، شاخص‌های حیاتی هستند که مستقیما ایمنی و جان بیماران و ساکنین مرکز را تحت تأثیر قرار می‌دهند و در صورت نبودن هر یک از آنها، مرکز اخطار می‌گیرد، تصریح کرد: رعایت برخی شاخص‌های حیاتی، چون در دسترس بودن کپسول‌های آتش نشانی فعال و استاندارد، حضور مسئول فنی در مرکز مطابق با دستور العمل‌های مربوطه، فعال بودن دوربین‌های مداربسته و فعال بودن سیستم اعلام حریق از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد و مستمرا نظارت می‌شوند.

وی افزود: شناسایی نقاط ضعف و قوت مراکز، تقویت نقاط مثبت به همراه ایجاد یک فضای رقابتی، ایجاد انگیزه در راستای ارتقای کیفی خدمات رعایت حقوق شهروندی و حفظ شان و منزلت مددجویان از جمله اهداف این برنامه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار