معاون نیروی انسانی سپاه بیت‌المقدس کردستان خبر داد:

۲۴ رشته مهارت به سربازان آموزش داده می‌شود

معاون نیروی انسانی سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در حال حاضر ۲۴ رشته مهارت به سربازان وظیفه سپاه علاقمند به یادگیری حرفه در استان، آموزش داده می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۸۶۱۲
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از کردستان، کورش ملک‌شاهی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ و بر اساس ابلاغ رهبری، مبنی بر مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح، با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، آموزش مهارت در پادگان‌ها شروع شد.


وی با اشاره به اینکه مربیان خودکفا برای آموزش سربازان داریم، افزود: برای اولین با در کشور، کارگاه تشخیص رنگ خودرو برای سربازان علاقمند در استان ایجاد کردیم، ضمن اینکه رشته‌هایی مانند، کشاورزی، پرورش دام سبک، پرورش زنبورعسل، باغداری، تأسیسات، تعمیر آب‌گرم‌کن و پکیج، مکانیک خودرو و برق صنعتی آموزش داده می‌شود.


معاون نیروی انسانی سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: طرح مهارت‌آموزی سربازان بدون دریافت مبلغ به‌صورت رایگان برای سربازان اجرا و دوره آموزشی نیز جزو خدمت وظیفه محسوب می‌شود.


ملک‌شاهی هدف از اجرای این طرح را ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه اعلام کرد و گفت: هر کسی مهارت داشته باشد، در صورت تلاش، بیکار نخواهد ماند.
وی اضافه کرد: سربازان آموزش‌دیده، بعد از پایان دوره خدمت، در صورت داشتن گواهینامه، می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ریالی استفاده و برای خود شغل ایجاد کنند.


معاون نیروی انسانی سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: سال گذشته، ۲۰۰ سرباز بعد از پایان دوره خدمت، هر کدام یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد شغل دریافت کردند.


به برگزاری مسابقات مهارت در استان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته در مسابقات ملی مهارت‌آموزی سربازان، ۱۲ نفر در ۱۲ رشته انتخاب و به تهران اعزام شدند که چهار نفر در کل سپاه حائز رتبه برتر و ۲ نفر نیز رتبه برتر را در کل نیرو‌های مسلح کسب کردند.


ملک‌شاهی ادامه داد: امسال برای دومین سال، مسابقات ملی مهارت‌آموزی در ۲۰ رشته در همه شهرستان‌ها شروع شده و هفته آینده در سنندج نیز برگزار و تیم منتخب استان انتخاب و به اردوی ۲ هفته‌ای اعزام و سپس به مسابقات ملی مهارت کشور معرفی می‌شوند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار