خبرهای داغ:

برقراری مسجد روستای الوسجرد با عزم زنانه

برقراری مسجد روستای الوسجرد با عزم زنانه
پروانه مینوئی، بانویی که دغدغه کار فرهنگی دارد با فعالیت در کانون فرهنگی هنری مسجد روستای الوسجرد ساوه، نه تنها جوانان بلکه همه اهالی روستا را به مسجد و اجرای فعالیت های فرهنگی جذب کرده است.
کد خبر: ۹۶۱۸۶۲۸
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی امروز فعالیت های گسترده را در راستای ترویج فرهنگ و معارف دینی، اسلامی و ایرانی در جامعه دارند و با جذب جوانان به مساجد سبب ایجاد شور و نشاط خاصی در روستا شده اند به طوری که بیشتر فعالیت های روستا در بخش های مختلف با محوریت مسجد انجام می شود.

 

در سال های اخیر شاهد استقبال گسترده ای برای راه اندازی کانون های روستایی هستیم و بانوان نیز بیش از گذشته پیشگام برای تاسیس این پایگاه هایی دینی در روستا هستند.


 جوانان و نوجوانان روستایی دارای استعدادهای فرهنگی و هنری هستند که باید این استعدادها کشف و شکوفا شود که کانون های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری کلاس های آموزشی و دوره های فرهنگی مختلف در این راستا گام های اساسی برداشته اند.

 

از جمله کانون های فرهنگی هنری روستایی فعال استان مرکزی می توان به کانون فرهنگی هنری خواهران الزهرا(س) مسجد جامع روستای الوسجرد ساوه اشاره کرد که بانوی که دغدغه کار فرهنگی دارد با فعالیت در این پایگاه فرهنگی و دینی، نه تنها جوانان بلکه همه اهالی روستا را به مسجد و اجرای فعالیت های فرهنگی جذب کرده است.

 

برقراری مسجد روستای الوسجرد با عزم زنانه

مینویی با اشاره به شبیخون و جنگ فرهنگی دشمنان، به خبرنگارگفت: امروز همه ما در خط مقدم جبهه فرهنگی هستیم و باید به هر شکلی که می توانیم برای مبارزه با دشمنان تلاش کنیم.

 

وی کانون های مساجد را بهترین مکان برای فعالیت جوانان در عرصه های مختلف دینی، فرهنگی و مذهبی دانست و بیان کرد: در حال حاضر دشمن در یک جنگ تمام عیار فرهنگی و تعبیر روشن تر جنگ نرم، جوانان این مرز و بوم را مورد هجمه فرهنگی قرار داده که کانون های مساجد بهترین مکام برای مقابله با این تهدیدات است.

 

پروانه مینوئی ایام تابستان را فرصت مناسبی برای اجرای فعالیت های فرهنگی دانست و بیان کرد: ما در این ایام برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، تفریحی و ... را برای اوقات فراغت تابستان در نظر گرفته ایم. 

 

وی به برگزاری کلاس های خیاطی، بافتنی، منجوق دوزی و گلدوزی برای دخترای خانم ها و بانوان روستا اشاره کرد و ادامه داد: کلاس های ریاضی، زبان، ریاضی ابتدایی و مشاور سلامت از دیگر برنامه های طرح اوقات فراغت  است.

 

از راه‌اندازی هیات نوجوانان تا مشاوره سلامت برای بانوان روستای الوسجرد

 

وی همچنین به برگزاری دوره های آموزشی  مهارت های زندگی ویژه کودکان روستا میز اشاره کرد و گفت: کلاس های کار با کودکان با هدف آشنایی کودکان با فعالیت های جمعی وگروهی از دیگر برنامه های تابستانی کانون خواهران روستای الوسجرد است.

 

این بانوی فرهنگی همچنین به برگزاری کلاس های خوش نویسی،کلاس قرآن،  رو خوانی روان خوانی و تفسیر قرآن کریم را از دیگر برنامه های این کانون دانست و اظهار داشت: در خلال اجرای برنامه ها محفل انس با قرآن و روضه های خانگی نیز هر سه شنبه با عنوان سه شنبه های مهدوی برگزار می شود.

 

راه اندازی هیئت نوجوانان در روستای الوسجرد ساوه

از راه‌اندازی هیات نوجوانان تا مشاوره سلامت برای بانوان روستای الوسجرد

 

مینوئی با اشاره به ایام ماه محرم و صفر و اهمیت برپایی برنامه های مذهبی و دینی، گفت: در این راستا هیات نوجوانان روستای الوسجرد تشکیل شده و بحمدالله برنامه های فرهنگی خوبی در کنار برپایی مراسم عزاداری انجام شده است.

 

وی اضافه کرد: نوجوانان و جوانان حاضر در هیات با فرهنگ عاشورا، چرایی قیام امام حسین(ع)، اهمیت این قیام و ترویج فرهنگ عاشورا بیش از پیش آشنا شدند.

 

این بانوی فرهنگی به  برپایی حلقه های معرفتی توسط هیات نوجوانان اشاره کرد و ادامه داد: در این حلقه های معرفتی شرکت کنندگان در رابطه با اهمیت قیام امام حسین علیه السلام و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب پرداختند.


مینوئی همچنین به ایجاد گروه بانوان فعال اشاره کرد و گفت: این گروه با هدف آگاه کردن بانوان روستا از اخبار و حوادث روستا و فعالیت های فرهنگی مسجد و کانون و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی ایجاد شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار