حجت الاسلام مروی در دوره بسیج اساتید:

صهیونیست ها سزای گستاخی و جسارت خود را دریافت خواهد کردند/ اساتيد دانشگاه همواره مورد طمع دشمنان بوده‌اند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جنایت تلخ، جسورانه و گستاخانه‌ای از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی صورت گرفت و یکی از بهترین میهمانان کشور ما را هدف قرار دادند، آنها سزای این گستاخی و جسارت را به بهترین وجه دریافت خواهد کردند.
کد خبر: ۹۶۱۸۷۲۰
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور(چالش ها و فرصت ها؛ رویکردها و راهبردها) که در مشهد مقدس درحال برگزاری است، در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در خصوص ترور شهید اسماعیل هنیه اظهار داشت: جنایت تلخ، جسورانه و گستاخانه‌ای از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی صورت گرفت و یکی از بهترین میهمانان کشور ما را مورد هدف قرار دادند، آنها سزای این گستاخی و جسارت را به بهترین وجه دریافت خواهد کردند. ما این شهادت‌ها را به فال نیک می‌گیریم. 

وی ادامه داد: خون حاج قاسم عزیز در عراق همانند خون عموم مردم  در ایران، فلسطین، لبنان و یمن، پیمانی نانوشته و مقدس را ایجاد کرده که به راحتی قابل گسست نیست.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: این پیمان مقاومت و جریان گسترده بین‌المللی مقاومت، نه تنها ریشه رژیم صهیونیستی جنایتکار بلکه استکبار جهانی را نیز برخواهد چید. علائم این تغییرات حتی در دانشگاه‌های معتبر آمریکا نیز دیده می‌شود، جایی که دانشجویان سفیدپوست و رنگین‌پوست با بلند کردن پرچم فلسطین، از حقوق مردم فلسطین دفاع می‌کنند. 

 مروی بیان کرد: این حرکت‌ها پیام کوچکی نیست و معنای بزرگی دارد، زیرا نشان می‌دهد حتی در قلب استکبار نیز دفاع از قصه فلسطین طنین‌انداز شده است.

وی همچنین به واکنش وحشیانه رژیم صهیونیستی به این اعتراضات اشاره کرد و گفت: اگرچه این رژیم وحشیانه با معترضان برخورد کرد، اما بسیاری از دستگیرشدگان را آزاد کردند زیرا نمی‌توانستند نخبه‌های کشور را در زندان نگه دارند. این علائم بسیار امیدوارکننده نشان می‌دهد که دنیا به چه سمتی می‌رود و حقایق عالم روشن می‌شود.

مروی با اشاره به نفوذ ایران در مهم‌ترین مراکز علمی و دانشگاهی آمریکا، افزود: رهبر معظم انقلاب چگونه‌های آمریکا را به درستی فهمیده‌اند. آمریکا نیز به سختی، اما به زبان می‌آورد که ایران در تحولات جهانی نقش دارد. این نفوذ ایران در عرصه‌های مختلف نشان‌دهنده قدرت و ضعف آمریکا است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، بیان کرد: در قرآن خداوند به پیامبر می‌فرماید: 'إِذَا جَاءَكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِنَا فَقُلْ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ' (انعام: 54)؛ ای پیامبر، کسانی که به آیات ما ایمان آوردند و مومن هستند به محضر تو که حضور پیدا می‌کنند، سلام کن. این خطاب به مومن نیست که شما در محضر پیامبر که مشرف می‌شوید سلام کنید، بلکه خطاب به پیامبر است که به مومنین سلام کند.

مروی افزود: این آیه شریفه نشان می‌دهد که کسانی که به حرم حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند، قبل از اینکه زائر سلام بکند، امام به زائر سلام می‌کند. این امر رحمت و فیض الهی است و هیچ زائری از درگاه نورانی این اولیای الهی ناامید برنمی‌گردد. این جلسات و گردهمایی‌ها در کنار مرقد شریف و نورانی حضرت رضا (ع) برکتی و تأثیری صدچندان خواهد داشت.

وی بیان کرد: هیچ کس از انقلاب اسلامی و زیربناهای آن عقب‌نشینی نخواهد کرد. دشمنان از هر ابزاری استفاده کردند، از جنگ داخلی، جنگ‌های قبیله‌ای، دوران دفاع مقدس، ترور دانشمندان، جنگ داخلی با منافقین و تحریم‌های اقتصادی، اما موفق نشدند. انقلاب اسلامی همچنان پایدار و مقتدر است و به مسیر خود ادامه می‌دهد.

توليت آستان قدس رضوي، ضمن تأکيد بر ضرورت حضور پررنگ اساتيد دانشگاه‌ها در عرصه‌هاي مختلف جامعه، افزود: اساتيد دانشگاه يکي از بخش‌هايي هستند که همواره مورد طمع دشمنان بوده‌اند. حوادث اخير نيز نشان داد که بايد به اهميت و نقش اين قشر بيشتر توجه کنيم. دانشگاهيان و نخبگان، ابعاد گسترده‌اي دارند و بايد به دانشجويان کمک کنند.

وي تأکيد کرد: بسيج اساتيد بايد ملجأ براي دانشجويان باشد که ذهنشان پر از سوالات، اشکالات و انتقادات است. دفتر بسيج در دانشگاه بايد جايي باشد که دانشجويان بتوانند بدون ترس و واهمه به آن مراجعه کنند و مسائل خود را مطرح کنند. 

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نيز بارها تأکيد کرده‌اند که روحانيون و مسئولان عقيدتي سياسي نيروهاي مسلح بايد پناهگاه نيروهاي نظامي باشند و با آن‌ها به گونه‌اي رفتار کنند که بدون ترس از برخوردها و تبعات احتمالي، به راحتي بتوانند سوالات و شبهات خود را مطرح کنند.

مروي با اشاره به اهميت داشتن دست پر در عرصه علمي و فقهي،  تصریح کرد: امام خميني (ره) به دليل علم و فقه بالايي که داشت، توانست انقلاب اسلامي را به پيروزي برساند و نخبگان روحانيت را جذب کند. اگر امام در سطح علمي بالايي نبود، نمي‌توانست نخبگان را جذب کند و انقلاب اسلامي را به اين نقطه برساند. نخبگان و شاگردان برجسته امام، همچون شهيد مطهري و آيت‌الله منتظري، با دانش و نبوغ خود توانستند پيام انقلاب را به همه ايران برسانند و تاثيرات بزرگي در جامعه ايجاد کنند.

وي افزود: اگرچه تعداد شاگردان برجسته امام زياد نبود، اما همين تعداد کم توانستند تاثيرات بزرگي در کل کشور بگذارند. در مشهد نيز جريان انقلابي با وجود تعدادي محدود، توانست تاثيرات بزرگي داشته باشد. 

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، آيت‌الله طبسي و شهيد هاشمي‌نژاد از جمله نخبگان و شاگردان برجسته امام بودند که با نبوغ و دانش خود توانستند بر فضاي مشهد تاثير بگذارند و نقش مرجعيت خود را در جامعه ايفا کنند.

مروي تأکيد کرد: اساتيد دانشگاه‌ها بايد با علم و دانش خود، فضاي دانشگاه‌ها را به گونه‌اي هدايت کنند که دانشجويان با شجاعت و بدون ترس، بتوانند به سراغ آن‌ها بروند و مسائل خود را مطرح کنند. اين فضاي باز و علمي، مي‌تواند زمينه‌ساز رشد و تعالي علمي و فرهنگي در جامعه باشد و نقش مهمي در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي ايفا کند.

وي افزود: دفتر بسيج اساتيد بايد محلي باشد که دانشجويان بتوانند به راحتي مسائل و سوالات خود را مطرح کنند و پاسخ‌هاي مناسبي دريافت کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهميت داشتن دانش و علم بالا براي تأثيرگذاري در جامعه، گفت: امام خميني (ره) به دليل دانش و فقه بالايي که داشت، توانست انقلاب اسلامي را به پيروزي برساند و نخبگان روحانيت را جذب کند. اگر ما هم مي‌خواهيم در دانشگاه‌ها و در بين دانشجويان نقش مرجعيت داشته باشيم، بايد به لحاظ علمي دست برتر داشته باشيم. علم و دانش است که به ما اقتدار و قدرت نفوذ مي‌دهد.

مروی ادامه داد: آخوند خراساني، صاحب کتاب کفايه، به دليل دانش بالاي خود توانست در حوزه نجف تأثيرگذار باشد و مرجعيت خود را حفظ کند. علم و عالم بودن، اقتدار و قدرت نفوذ مي‌آورد. ما هم اگر مي‌خواهيم در دانشگاه‌ها تأثيرگذار باشيم و جواناني که در معرض انحراف و گمراهي هستند را جذب و حفظ کنيم، بايد در رشته تخصصي خود دست برتر داشته باشيم.

وی در پايان افزود: اميدوارم خداوند به همه شما عزيزان توفيق عنايت کند تا بتوانيد در محيط دانشگاه‌ها که تفسير آن به تمامي کشور بازمي‌گردد، تأثيرگذاري انقلابي و ايماني داشته باشيد.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار