رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خبر داد:

پارک علم و فناوری زنجان صاحب زمین شد

زنجان- رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت :بلاخره پارک علم و فناوری استان زنجان صاحب زمین‌ شد.
کد خبر: ۹۶۱۸۷۵۹
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷

پارک علم و فناوری زنجان صاحب زمین شد

به گزارش بسیج زنجان، عباسعلی زمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پارک استان زنجان در سال ۱۳۹۶ تاسیس شده و از این جهت جوان ترین پارک کشور است. 

وی افزود: تعداد کل شرکت های دانش بنیان ۱۱۳ شرکت بوده که پارک علم و فناوری استان در این زمینه در رتبه ۱۴ در سطح کشور قرار دارد.

 رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان افزود:عملکرد استان در توسعه اقتصاد دانش بنیان در سال ۱۴۰۱در رتبه۲۹ بوده که در سال گذشته به رتبه ۱۲ رسید.

وی با بیان اینکه ۳۰ پارک علم و فناوری در سطح استان زنجان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد ۲۱ پارک علوم پایه، ۴ پارک سلامت و ۵ مرکز رشد دانشگاه زنجان است.  

زمانی گفت: زمین نیم و ۱۵ هکتاری برای پارک علم و فناوری استان اختصاص یافته که زمین نیم هکتاری توسط یک خیر اهدا شده و تا شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید 

وی با اشاره به تقسیم بندی شرکت های دانش بنیان بر اساس نوع مجوز که به نوپا، نوآور و فناوری تقسیم بندی می‌شود گفت: در سطح استان زنجان ۷۸ درصد شرکت های دانش بنیان نوپا، فناوری ۶ درصد و  ۱۶ درصد نو آور است که تعداد شرکت های نوپا استان نسبت به فرم کشوری ۱۰ درصد بالاتر است. 

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به تعداد افراد شاغل در شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان زنجان، بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۴۷ نفر در شرکت های دانش بنیان استان اشتغال فعال دارند.

زمانی افزود: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ رویدادهای استارتاپی از یک به ۱۵ رسیده است و تعداد ثبت اختراع از ۵ به ۱۴ رسیده است.

وی بیان کرد:پارک علم و فناوری استان زنجان همچنان دارای پایین ترین بودجه کشوری است و بودجه استان زنجان در سال جاری ۱۷ میلیارد تومان بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان تصریح کرد: پس از دریافت سند زمین نیم هکتاری، زمین ۱۵ هکتاری با حمایت‌های استاندار و پیگیری مدیران پارک استان تحقق پیدا کرد و سند زمین امروز ۱۴ مردادماه به صورت رسمی به پارک استان واگذار شد.

فاطمه عسگری 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار