خبرهای داغ:
اسماعیلی:

پرداخت بیش از ۵هزار میلیارد ریال در بخش مسکن روستایی ملایر

همدان- فرماندار ویژه ملایر با اشاره به وجود ۲هزار و ۷۴۵پرونده در حوزه مسکن روستایی، گفت: بیش از ۵هزار و۱۴۰میلیارد ریال اعتبار درقالب تسهیلات برای احداث،مقاوم‌سازی یا خرید منزل مسکونی در روستاها پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۶۱۸۷۸۲
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
پرداخت بیش از ۵هزار میلیارد ریال در بخش مسکن روستایی ملایر

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در مراسم قرعه‌کشی و واگذاری زمین‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای زنگنه و سامن اظهار کرد: مدیران آینده مساله و مشکلی در حوزه کمبود زمین نهضت ملی مسکن و ساخت مسکن در این شهرستان ندارند.

وی با بیان اینکه هم در حوزه شهرها و هم ۲۰۸ روستا دارای سکنه این شهرستان اقدامات بزرگی در حوزه تامین مسکن صورت گرفت، افزود: امروز بخش عمده راه را آمده‌ایم و کار بزرگی در حوزه نهضت ملی مسکن در این شهرستان و استان انجام شد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت و شهید «اسماعیل هنیه»، بیان کرد: تلاش در حوزه نهضت ملی مسکن خواسته رئیس جمهور شهید بود و امروز شاهد نتیجه بخشی قسمتی از این دستور و سیاست مهم هستیم.

وی با بیان اینکه بخشی از زحمات سه ساله رییس جمهور شهید امروز با واگذاری زمین به متقاضیان، به ثمر نشست، ادامه داد: در زمان شروع کار، فقط اداره راه و شهرسازی چند پلاک مختصر در گوشه و کنار شهر داشت و این وضعیت پاسخگوی تعداد متقاضیان و ثبت‌نام کنندگان مسکن نبود.

اسماعیلی تامین زمین را اولویت کار در طرح نهضت ملی مسکن در ملایر عنوان و بیان کرد: در ابتدای کار برای حدود ۲۳ هزار متقاضی ثبت‌نام شده زمین نداشتیم، گفت: پیگیری‌های شبانه‌روزی طی سه سال گذشته انجام و صدها جلسه بررسی کارشناسی و ده‌ها استعلام در حوزه‌های مختلف انجام شد تا زمین مناسب برای ساخت مسکن و الحاق به شهر شناسایی شد، چرا که کار پیچیده و سختی بود.

وی به تامین زمین در شهرهای تابعه ملایر اشاره کرد و یادآور شد: ۴۱۹ متقاضی مسکن در شهر ازندریان داشتیم که از این تعداد در نهایت ۶۸ نفر واجد شرایط شدند و «فرم ج» آنها سبز شد و از این تعداد نیز در نهایت ۵۹ نفر ثبت‌نام خود را کامل کردند که برای این تعداد ۱.۳ هکتار زمین شناسایی، آماده‌سازی و قرعه‌کشی شد و در مرحله نقشه و پروانه است.

معاون استاندار همدان به ثبت‌نام ۱۳۲ متقاضی مسکن در شهر جوکار اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۶ نفر واجد شرایط شدند و یک‌هزار مترمربع زمین برای آنها در نظر گرفته شد و امروز بصورت نمادین قرارداد واگذاری زمین به یک‌ متقاضی تقدیم شد.

وی ادامه داد: در شهر زنگنه نیز ۱۶۹ نفر ثبت‌نام کردند که در نهایت ۴۴ نفر واجد شرایط شدند و ۳۷ نفر ثبت‌نام خود را قطعی کردند و برای این تعداد، سه هکتار زمین پیش‌بینی شد که به هر متقاضی یک قطعه زمین ۲۰۰ متری تحویل داده خواهد شد.

اسماعیلی همچنین به ثبت‌نام ۴۰۸ متقاضی مسکن در شهر سامن اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۴۲ نفر واجد شرایط شدند و برای این تعداد ۱.۷ هکتار زمین آماده کردیم که به آنان تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در اسلامشهر آق‌گل نیز ۲۰ نفر ثبت‌نام کردند، اما کسی واجد شرایط نشد و در عین حال هفت هکتار زمین پیش‌بینی کردیم که به محدوده این شهر اضافه شود.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به وجود ۲ هزار و ۷۴۵ پرونده در حوزه مسکن روستایی این شهرستان، اظهار کرد: بیش از ۵ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات برای احداث، مقاوم‌سازی یا خرید منزل مسکونی در روستاها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده یک هزار و ۶۲۵ واحد تمام شده و مردم در آنها ساکن شدند که ۳۸۲ پرونده مربوط به مددجویان کمیته امداد و ۱۱۵ پرونده نیز مربوط به مددجویان بهزیستی است.

اسماعیلی با بیان اینکه تلاش جدی همه‌جانبه و عدالت‌محور برای تامین مسکن مردم این شهرستان صورت گرفته و به ثمر نشسته است، گفت: در شهر ملایر نیز ۲۳ هزار نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود هشت هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۵۶۷ واحد مسکونی که بدهکاری دولت دوازدهم به مردم برای طرح اقدام ملی مسکن بود و انجام نشده، در همین رابطه برای تامین این واحدها، پروژه ۵۰۲ واحدی در ملایر کلنگ‌زنی شد که با رشد ۳۰ درصدی در حال تکمیل است و تقدیم مردم خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: عملیات اجرایی ساخت ۶۰ واحد دیگر نیز برای متقاضیانی که در دولت قبل در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده بودند، در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شد و مراحل اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

وی درباره تامین زمین برای نهضت ملی مسکن شهر ملایر نیز گفت: شناسایی ۵۱۵ هکتار زمین و توافق با مالکان آنها انجام شده و واحدها در قالب دو شهرک جدید بنام «شهید رئیسی» و شهرک «خادم الرضا» ساخته می‌شود و با اجرای این پروژه، یک چهارم به وسعت شهر ملایر اضافه خواهد شد.

اسماعیلی افزود: بیش از ۱۴ هزار مسکن به شکل مدرن و ویلایی با معماری ایرانی اسلامی شامل ۲۵۹ واحد به صورت مجتمع، ۱۲۰۰ واحد سه طبقه و بیش از ۱۳ هزار واحد ویلایی در این شهرک‌ها ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: برای ۲ هزار نفر هم که مشمول قانون جوانی جمعیت هستند، زمین مناسب پیش‌بینی شده و با این پروژه شاهد خانه‌دار شدن هزاران نفر از مردم ملایر خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار