هرآنچه که باید راجع به نماز روز دوشنبه بدانیم

هرآنچه که باید راجع به نماز روز دوشنبه بدانیم
برای حاجت گرفتن در روز دوشنبه اعمالی بیان شده که از جمله آنها نماز روز و شب دوشنبه است که در این مطلب به کیفیت بجا آوردن این نماز ها اشاره شده است.
کد خبر: ۹۶۱۸۹۱۸
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ در روایات برای روز دوشنبه هشت نماز سفارش شده است که به شرح آن ها می پردازیم.

سید ابن طاووس در کتاب جمال الاسبوع بکمال العمل المشروع از امام حسن عسکری علیه السلام نقل می کند هر کس روز دوشنبه ده رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره حمد و سپس ده مرتبه  قل هو الله خداوند در روز قیامت برای او نوری قرار دهد تا آنکه جمیع خلق خدا در آن روز به او غبطه خورند.

در روایت دوم آمده است هرکس چهار رکعت نماز یعنی دو نماز دورکعتی به جا آورد که در رکعت اول بعد از حمد یک مرتبه آیه الکرسی و در رکعت دوم حمد یک مرتبه و سوره توحید یک مرتبه و در دو رکعت بعدی در رکعت اول بعد از حمد سوره فلق یک مرتبه و در رکعت دوم بعد از حمد سوره ناس یک مرتبه خوانده شود و پس از فارغ شدن از نماز ده مرتبه أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ ربی وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ بگوید که در این صورت خداوند تمام گناهان او را بیامرزد و به او قصری در بهشت فردوس از در سفید دهد که در آن قصر هفت خانه باشد طول هر خانه ای سه هزار زرع و عرضش مثل آن خانه اول از نقره و دوم از طلاو سوم از لولو و چهارم از زبرجد و پنجم از یاقوت و ششم از در و هفتم از نور می درخشد و درهای خانه ها (عنبر است بر هر دری پردهای زعفرانی و در هر خانه ای هزار سریربر هر سریری هزار فرش بالای هر فرش حورایی تا آخر حدیث که انها را خدا برای عبادت کنندگان قرار داده است.به این نماز نماز بهشت نیز می گویند.

نماز سوم به این صورت است که دوازده رکعت نماز یعنی شش نماز دو رکعتی که در هر رکعت یک حمد و یک  آیت الکرسی خوانده میشود بعد از سلام نماز دوازده مرتبه توحید و دوازده مرتبه استغفار(أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ ربی وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ) بخواند .

نماز چهارم که به نماز آسان معروف است نمازگزار بعد از بالا رفتن خورشید چهار رکعت نماز به این صورت که در هر رکعت بعد از حمد یک مرتبه توحید و یک مرتبه ناس و یک مرتبه فلق بخواند خداوند چهار خانه در بهشت به او عطا می کند که هر خانه ای هزار زرع کشش و چهار طبقه دارد که در هر طبقه ای سریری از یاقوت و حوریه ای از حورالعین وجود دارد.

نماز پنجم که به نماز والدین معروف است به این صورت که هرکس در روز دوشنبه چهار رکعت نماز به جا آورد که در هر رکعت بعد از حمد یک مرتبه آیت الکرسی وسه بار توحید بخواند و ثوابش را به والدین خود ببخشد خداوند به او قصری وسیع تر از شهری در دنیا میدهد.

نماز ششم به این صورت که که هرکس در روز دوشنبه دو رکعت نماز بخواند که در هر رکعت بعد از حمد پانزده بار معوذتین (سوره ناس و فلق) یک مرتبه توحید و یک مرتبه آیت الکرسی بخواند خداوند نام آن نمازگزار را از بهشتیان قرار دهد و به او قصری در بهشت بدهد فراختر از شهری در دنیا.

نماز هفتم که به نماز آمرزش معروف است به این صورت است که هر کس در روز دوشنبه چهار رکعت نماز به جا آورد، که در هر رکعتی یک مرتبه حمد و یک مربه آیت الکرسی بخواند و بعد از سلام نماز به سجده رفته و در سجده صد مرتبه سوره ک.ثر بخواند و یا به جای سوره کوثر صد مرتبه بگوید یا حَسَنَ الْتَقدِیر،یا لَطیفَ الْتَدبِیر یا مَن لا یَحتاجُ الی تفسیر یا حَنانُ یا مَنانُ صلی علی محمد و آل محمدو افْعَل بِی ما اَنت اَهْلُهُ فَاِنَکَ اَهلُ التَّقوی‌‌‌‌ٰ و اَهلُ الرَّحْمَة وَ وَلِیُ الرِّضْوَان وَ الْمَغْفِرَة. ان شالله خداوند گناهان او را می بخشاید.

و اما هشتمین نماز به این گونه بیان شده است که هرکس در روز دوشنبه چهار رکعت نماز به جا آوردکه در هر رکعت یک مرتبه حمد و یک مرتبه آیت الکرسی و یک مرتبه کوثر و یک مرتبه توحید بخواند و پس از سلام نماز برای والدین خود ده بار استغفار کند خداوند برایش حسنات نویسد و قصری از مروارید در بهشت برایش بنا کنند.

 منبع: سایت راسخون

ارسال نظرات
آخرین اخبار