آغاز تزریق واکسن پنوموکوک برای کودکان زیر یک سال در فراشبند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند از آغاز تزریق دوز نخست واکسن «پنوموکوک» برای کودکان زیر یک سال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۹۱۹۸
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳

به گزارش فاطمه شعبانی خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج فارس از فراشبند، دکتر حسین شکاری با اعلام آغاز تزریق دوز نخست واکسن «پنوموکوک» برای کودکان زیر یک سال در این شهرستان، گفت: واکسن پنوموکوک از بسیاری بیماری های عفونی و باکتریال همچون سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی، عفونت های مفصلی و استخوانی، عفونت خون و حتی عفونت مغزی پیشگیری می کند.

او افزود: با توجه به اینکه واکسن باکتری کشته شده است، تداخلی با سایر واکسن ها ندارد و والدین می توانند به طور همزمان سایر واکسن های دو، چهار و ١٢ ماهگی شیرخوار خود را ترزیق کنند.

دکتر شکاری، اضافه کرد: تزریق این واکسن ابتدا در دو ماهگی شیرخوار سپس چهار و ۱۲ ماهگی صورت می گیرد و شروع برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای شیرخوار دو ماهه است. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند یاد آور شد: تمام والدینی که شیرخوار دو ماهه دارند، می توانند این واکسن را در کنار سایر واکسن‌ها به صورت رایگان در مراکز جامع سلامت شهری، خانه های بهداشت و پایگاه سلامت دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار