سردار کمالی خبر داد

اختصاص وام خود اشتغالی به ۹ هزار سرباز وظیفه طی سال جاری در کشور

همدان-مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از اختصاص وام خود اشتغالی به ۹ هزار سرباز وظیفه در سال جاری طی کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۹۳۵۱
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳

اختصاص وام خود اشتغالی به ۹ هزار سرباز وظیفه در سال جاری در کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار موسی کمالی درهشتمین جلسه و بازدید میدانی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه و همچنین افتتاح  کارگاه تجهیزات فنی قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه انتظامی استان همدان درباره عزم و اراده فرماندهان و مسئولان نیرو‌های مسلح برای استمرار نهضت مهارت آموزی کارکنان وظیفه اظهار کرد: برای اجرایی سازی فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا مبنی بر توانمندسازی و مهارت آموزی سربازان وظیفه و همچنین مقابله با معضل بیکاری و کمک به اشتغال جوانان سرباز، نهضت مهارت آموزی در نیرو‌های مسلح راه افتاده است.

وی گفت: هر سرباز باید در طول خدمت خود حداقل یک مهارت تخصصی در حوزه‌های مختلف و پنج مهارت عمومی در حوزه‌های سبک زندگی، کسب وکار، سواد مالی، سواد رسانه‌ای و امدادونجات کسب کند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه از شاخصه‌های مهم در تربیت سربازان طی مدت خدمت سربازی است و نیرو‌های مسلح آمادگی ارائه خدمات و تسهیلات در راستای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و ورود به بازار کار آنها را دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه راه تعیین شده برای تحقق آن مراحل شش‌گانه رویش، پرورش، خیزش، گسترش، پوشش ملی و تثبیت و ارتقا برنامه‌ریزی شده است، گفت: در حال حاضر در مرحله پوشش ملی و تثبیت و ارتقا هستیم و به لطف الهی با تشکیل صد‌ها مجتمع آموزشی، ایجاد و تجهیز ۱۴ هزار کارگاه محیط واقعی کار، تربیت صد‌ها مربی و فراهم کردن زیر ساخت‌ها و ساز و کار مناسب و همچنین استفاده از ظرفیت دستگاه‌های همکار همچون سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات، سازمان تبلیغات و. امروز از مرز یک میلیون ۷۰۰ هزار سرباز آموزش دیده عبور کرده‌ایم.

سردار کمالی ادامه داد: اهتمام ویژه، جدیت، همدلی تمام فرماندهان، مسئولان، مدیرکل‌های دستگاه‌های کشوری و لشکری در این خصوص برای استمرار و ادامه کار نهضت مهارت آموزی بسیار مشهود و ستودنی بود و عهد بستند که تا تحقق شعار هر سرباز حداقل یک مهارت تخصصی و ۵ دسته مهارت شغلی عمومی کار را دنبال کنند.

سردار امیری فرمانده انتظامی استان همدان نیز در ادامه با اشاره به افتتاح کارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه استان گفت: این کارگاه در ۴ قسمت ایجاد شده است که متشکل از کارگاه تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرات موبایل، تعمیرات خودرو و کارگاه آرایشگری است.

وی افزود: این کارگاه در زمینی به متراژ ۳۰۰ متر احداث شده و برای ساخت آن مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار