نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

ارادت اهل‌سنت به امام حسین (ع) انکارناپذیر است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ارادت اهل‌سنت به امام حسین (ع) انکارناپذیر است و این مکتب متعلق به تمام جهان اسلام و اسوه جامعه بشریت است.
کد خبر: ۹۶۱۹۳۹۵
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱

ماموستا رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، درباره دیدگاه اهل‌سنت نسبت به پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: امام حسین (ع) به‌عنوان نوه پیغمبر اکرم (ص) وسید و سالار شهیدان نه‌تن‌ها در نزد اهل‌تشیع بلکه در نزد اهل‌سنت از جایگاه و مقام خاصی برخوردار است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: قیام امام حسین (ع) در کربلا علیه مبارزه با ظلم و ستم بود و در راه حق جان خود و خانواده‌اش را نثار کرد تا در این راه پرچم حق و عدالت برای همیشه در تاریخ اسلام برافراشته باشد.

ماموستا رستمی گفت: زیارت اهل قبور در نزد اهل‌سنت مستحب و دارای ثواب عظیم است به همین خاطر سفر اربعین و زیارت قبر امام حسین (ع) ثواب خاص خود را دارد و در این مورد و همه بزرگان و علمای اهل‌سنت اجماع و متفق‌القول هستند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) تنها مربوط به شیعیان و یک مذهب نیست عنوان داشت: این مکتب و صاحب این مکتب متعلق به تمام جهان اسلام و اسوه جامعه بشریت است

ماموستا رستمی در ادامه خاطرنشان کرد: هستند کسانی که وقتی با مراجعه به تاریخ اسلام از مظلومیت و نحوه شهادت امام حسین (ع) آگاه می‌شوند برای سید و سالار شهدا اندوهگین و به آن متوسل می‌شوند.

وی محبت به اهل‌بیت (ع) را بر همه واجب دانست و افزود: در میان اهل‌تسنن اسم حسن و حسین به‌وفور یافت می‌شود، اما یک نفر را نمی‌بینید که اسمش یزید باشد، چراکه از این ملعون نفرت داشته و بر کسانی که در تحقق اهداف شومش او را یاری کردند، لعنت می‌فرستند.

ماموستا رستمی گفت: اهل‌سنت و همه امت اسلامی پایبند واقعی به راه و روش مکتب سیدالشهدا (ع) هستند و شرکت در پیاده‌روی اربعین را نهایت عرق به امام حسین می‌دانند چرا که واقعه کربلا آن چنان سخت و تلخ بوده که دلِ هر انسانی را به درد می‌آورد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار