خبرهای داغ:

فرماندار: تامین آب آشامیدنی زایران در مرز چذابه به شوش واگذار شد

فرماندار شوش گفت: تامین آب آشامیدنی زایران اربعین حسینی در مرز چذابه به این شهرستان واگذار شده است.
کد خبر: ۹۶۱۹۴۷۹
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، محسن حویزه روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت های مرز چذابه بیان کرد: شهرستان شوش در اربعین امسال در سه محور تامین آب آشامیدنی زائران، احداث سردخانه و افزایش موکب‌ها در مرز چذابه مسوولیت به عهده دارد.

وی با اعلام آمادگی این شهرستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در گذرگاه مرزی چذابه ادامه داد: این شهرستان برای برپایی ۱۶ موکب در این مرز برای خدمت رسانی به زائران آمادگی دارد و در این زمینه برنامه ریزی لازم انجام شده است.

فرماندار شوش گفت: احداث ۲ سردخانه زیر صفر و بالای صفر درجه در مرز چذابه و بهسازی مسیرهای عبوری زائران اربعین در مسیرهای ورودی و خروجی این شهرستان بدون وقفه در حال پیگیری است.

وی افزود: شوش علاوه بر مسوولیت در مرز چذابه به دلیل موقعیت جغرافیایی و مذهبی علاوه بر مسیر تردد زائران، محل اجتماع بازماندگان اربعین در حرم دانیال نبی(ع) است که این ظرفیت‌های مهم این شهرستان را نشان می‌دهد.

حویزه امنیت، سلامت، معنویت و عزت را چهار رکن اساسی در برنامه های اربعین در شوش دانست و بیان کرد: هفت کمیته شامل پشتیبانی، امنیت، زیرساخت، تبلیغات، اسکان، بهداشت و درمان و همچنین رسانه و اطلاع رسانی ذیل ستاد اربعین شوش ایجاد و برنامه های گسترده ای برای ارتقای خدمات به زائران اربعین انجام شده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت های اربعینی این شهرستان به منظور ارتقای خدمت رسانی به زائران در حال تقویت است، افزود: شوش علاوه بر اینکه محور اصلی تردد زائران اربعین در خوزستان است،‌ در روزهای منتهی به اربعین خواستگاه خیل عظیم جاماندگان اربعین از سراسر استان به حرم دانیال نبی(ع) است که استقرار همزمان موکب‌ها در شهر و مسیرهای منتهی به این حرم شریف و ارتقای زیرساخت های خدماتی و رفاهی زائران مورد توجه قرار گرفته است.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع می‌شود و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

چهارم شهریور ماه ۱۴۰۳ روز اربعین حسینی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار