رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مشهد مطرح کرد:

 امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر همان پیشگیری از وقوع جرم است

 رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مشهد مقدس گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر همان پیشگیری از وقوع جرم است و در سطح نیروهای مسلح باید به‌صورت جدی دنبال شود.
کد خبر: ۹۶۱۹۵۶۵
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس؛ رضا چیتی فدافن در مجمع دبیران شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یگان‌های نظامی و انتظامی که در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش اظهار کرد: این دو فریضه از فرائض اسلام است و همه موظفیم طبق قانون و شرع نسبت به انجام تذکر لسانی عمل کنیم.

 وی تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در یگان‌های نیروهای مسلح و شهرک‌های مسکونی نظامی، تشکیل گروه‌های طلایه‌داران، آموزش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر برای اعضای شوراها و کارکنان و ارائه الگوهای رفتاری را از اهم وظایف ابلاغی برشمرد و افزود: گوش‌کردن به حرف یک سرباز و یک نیرو، تقسیم درست امکانات بین کارکنان در رده‌های مختلف، رسیدگی به درخواست‌های بجا و به حق کارکنان، رسیدگی به خانواده‌ها، برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی که در همهٔ یگان‌های نیروهای مسلح اجرا می‌شود که تمام این موارد جزو امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

 چیتی فدافن تأکید کرد: در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ترغیب‌کننده و تشویق‌کننده به سمت بیشتر توجه‌کردن به این دو واجب بزرگ هستیم و در نیروهای مسلح بخصوص نیروهایی که منسجم هستند، نیروهایی که تابع ولایت‌فقیه هستند و نیروهایی که سلسله‌مراتب فرماندهی را رعایت می‌کنند این موارد بهتر و کامل‌تر قابل‌انجام است.

 وی خاطرنشان کرد: دشمنان برای برهم‌ریختن نظام اسلامی در حال برنامه‌ریزی‌کردن هستند و روزبه‌روز با امکانات بیشتر با کارهای تحقیقی گسترده‌تر با داشتن اتاق فکرهای بسیار برنامه‌ریزی‌شده علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند.

 رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مشهد مقدس اعلام کرد: اگر ما در مقابل این فتنه دشمنان اتاق فکر درستی تدبیر نکنیم به‌راحتی برای ما مشکل ایجاد خواهند کرد.

 وی عنوان کرد: ایران اسلامی امروز حرف اول را در منطقه می‌زند و یکی از وظایف مهمی که قانون آن به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر توسط نیروهای مسلح است.

 چیتی فدافن با تأکید بر احیای این فریضه الهی تصریح کرد: اگر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به معنای واقعی اجرایی شود، میزان وقوع جرایم به‌شدت کاهش می‌یابد.

 وی با بیان این که پیشگیری از وقوع جرم راهکارهای اساسی و منطقی می‌خواهد، خاطرنشان کرد: این موضوع به طور دایم در حال ارزیابی و تحلیل است تا به روش‌های جدید دست یابیم. همچنین نباید هیچ‌وقت از موضوع راهبردی پیشگیری از جرایم کوتاه بیاییم و همین رویکرد باعث شده سطح وقوع جرم در نیروهای مسلح هر سال کاهش پیدا کند.

 در ادامه جلسه هر یک از دبیران یگان‌های نظامی استان ضمن اعلام نظرات در خصوص کیفیت بهتر اجرای برنامه‌های ابلاغی، گزارش از برنامه‌های یگان مربوطه در راستای احیای فریضتین ارائه کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار