خبرهای داغ:
استاندار فارس در مراسم روز خبرنگار در شیراز:

خبرنگاران مدیر توانمند معرفی کنند

استاندار فارس در مراسم روز خبرنگار در شیراز گفت: خبرنگاران مشکلات مردم را با رعایت احترام و انصاف ویژه هر مسلمان بیان کنند و پای مطالبه منصفانه خود بایستند، چنانکه مسئولان نیز باید با عدل و رعایت حقوق مردم اقدام کنند.
کد خبر: ۹۶۱۹۶۳۲
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمدهادی ایمانیه در آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسبت 17 مرداد روز ملی تجلیل از مقام خبرنگار اظهارداشت: وظیفه اخلاقی رسانه‌هاست که افراد کارشناس، پاکدست و توانمند را معرفی کنند تا در جایگاه شایسته خود قرار گیرند و اگر مسئولی شایسته نیست با تدبیر و رعایت اخلاق به گونه‌ای تولید محتوا کنند که خود او آن جایگاه را ترک کند و در سمتی متناسب به ارائه خدمت بپردازد. 

وی ادامه داد: پروژه‌ها باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند تا بهتر برای عموم مردم تبیین شوند.

استاندار فارس همچنین با قبول پیشنهاد خبرنگاران درباره لحاظ شدن تعامل رسانه‌ای مدیران در سنجش آنان، گفت: فعالان رسانه با همفکری، شاخص‌های این تعامل را پیش از برگزاری جشنواره شهید رجایی ارائه کنند.

ایمانیه با قدردانی از اهالی رسانه در پوشش شایسته سفر دوم رئیس جمهور شهید و 2 دوره انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: پیشتر هم در چند نوبت خواستار ارائه کارنامه تعامل مدیران با رسانه‌ها شدم اما تا کنون محقق نشده‌است.

وی افزود: اینکه تعامل با رسانه‌ها از معیارهای ارزیابی جشنواره شهید رجایی باشد، پیشنهاد خوبی است به شرط آنکه شاخص‌های آن تعریف شود.

وی از اهالی رسانه این استان خواست تا برای حل مشکل بیمه خبرنگاران هم اندیشی کنند تا با همکاری استانداری الگوی جدیدی خارج از قوانین بیمه‌ای کشور پیدا شود. 

ایمانیه با اشاره به وعده تشکیل صندوق قرض‌الحسنه خبرنگاران فارس با حمایت استانداری که 17 مرداد ماه گذشته مطرح کرده بود، گفت: براساس گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چند جلسه در این ارتباط برگزار شد اما اهالی رسانه توافق نکرده‌اند، اگر پیگیری و توافق کنید ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.

عدم وجود تشکل منسجم صنفی در حوزه رسانه، مشکل جامعه رسانه ای فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم مهمترین مشکل جامعه رسانه‌ای استان را نبود یک تشکل منسجم صنفی در حوزه رسانه ذکر کرد.

حمیدرضا قانعی عنوان کرد: علی‌‌رغم تلاش‌های انجام شده اما دغدغه لازم برای تشکل‌‌های موجود جامعه خبری در فارس ایجاد نشده است.

وی از استاندار فارس بابت تحقق وعده‌های روز خبرنگار تقدیر کرد و گفت: علی‌رغم مشکلاتی که خبرنگاران با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند اما متانت دارند و مجدانه در حال ادامه فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: جامعه رسانه‌ای فارس به رغم مطالبه‌گر بودن، پیگیر و کنش پذیر بودن یکی از نجیبت‌ترین جامعه خبری و رسانه‌ای کشور است.

قانعی عنوان کرد: امیدواریم این روز خبرنگار آغازی بر حل همه دغدغه‌های جامعه رسانه‌ای باشد و این آرزو دیر یا زود محقق شود و فعالان رسانه که در سرما و گرما و تمام اتفاقات خوب و بد که عموم مردم جامعه در آنها حضور نمی‌یابند حاضر می‌شوند رسالت اطلاع رسانی خود را به نحو احسن انجام دهند.

رئیس مرکز اصناف فارس نیز در این آیین با بیان اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی میان جامعه و مدیران محسوب می‌شوند، گفت: نباید توقع داشته باشیم که رسانه‌ها ما را مدح و ستایش کنند، چرا که در سایه نقد است که سازندگی روی می‌دهد.

حجت‌ جوانمردی تاکید کرد: باید اجازه داد که رسانه‌ها نقد کنند، زیرا نقد سازنده موجب پیشرفت می‌شود.

وی در خاتمه سخنانش تصریح کرد: جلوگیری از حضور رسانه در هر عرصه‌ای موجب فساد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار