به همت بسیج سازندگی و جهادگران بسیجی انجام شد:

از رفع مشکلات کارگاه های تولیدی تا اشتغالزایی برای ۳۵ نفر/ نقش برجسته جهادگران بسیجی در خدمات رسانی به مردم+ عکس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون با مشارکت یک هزار و ۱۰۰ نفر جهادگر بسیجی در بیش از ۳۰ اردوی جهادی خدمات ارزنده ای در راستای محرومیت زدایی و اُمیدآفرینی در عرصه های عمرانی، پزشکی، اشتغالزایی، کارآفرینی، خدمت مومنانه و کمک به اقشار کم برخوردار جامعه در سطح شهرستان طرقبه شاندیز انجام شده است.
کد خبر: ۹۶۱۹۶۸۹
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، سرهنگ پاسدار روح الله پسندیده، در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: بیش از ۶۰ گروه جهادی متشکل از خواهران و برادران در شهرستان طرقبه شاندیز فعالیت دارند که هر گروه جهادی بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ نفر عضو دارد و در قالب طرح های محرومیت زدایی، مردم یاری، کمک به اقشار کم برخوردار در مناطق محروم شهرستان و در راستای امیدآفرینی بیشتر در جامعه در عرصه های: عمرانی، پزشکی، آموزشی، خدمت مومنانه، اقتصاد مقاومتی، بهداشتی و درمانی، کارآفرینی، فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم شهری و روستایی فعالیت دارند.

وی به فعالیت ها و اقدامات شاخص بسیج سازندگی و گروه های جهادی شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در راستای خدمات رسانی به مردم اشاره و تصریح کرد: با کمک خیرین نیک اندیش و گروه های جهادی شهرستان تعداد ۴۴۰ سبد معیشتی به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تهیه و بسته بندی و به همراه قربانی ۳ راس گوسفند و بسته بندی گوشت گرم به خانواده های کم برخوردار و نیازمند در سطح مناطق محروم شهرستان اهدا شده است.

وی با اشاره به فعالیت جهادگران بسیجی در کمک به ساخت، تعمیر و نوسازی منازل مسکونی معسرین و خانواده های کم برخوردار، تصریح کرد: در این راستا جهادگران بسیجی از ابتدای سال تاکنون در ساخت و بازسازی بیش از ۱۰ باب منزل مسکونی خانواده های کم برخوردار و معسرین فعالیت داشته اند.

سرهنگ پسندیده، با اشاره به اجرای طرح «جهاد در جهاد» در سطح مدارس شهرستان افزود: این طرح با رنگ آمیزی و بهسازی مدارس شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش و حوزه بسیج دانش آموزی «شهید فهمیده» در حال اجرا است، همچنین نماز خانه و سرویس بهداشتی در برخی از مدارس شهرستان با کمک بسیج سازندگی در حال ساخت است.

وی بیان کرد: اجرا و تکمیل ساخت استخر آب کشاورزی، کمک به ساخت مسجد «ریحانه النبی» در  مسکن مهر طرقبه از دیگر عرصه های فعالیت عمرانی جهادگران بسیجی طرقبه شاندیز است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز به حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی اشاره و بیان کرد: در راستای حمایت و رونق تولید داخلی و ایجاد زمینه فعالیت افراد در مشاغل مختلف به همت بسیج سازندگی شهرستان به ۳۵ نفر وام اشتغالزایی به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰  میلیون ریال پرداخت شد.

وی در ادامه افزود: همچنین در جهت حمایت از کارآفرینان و صاحبان کارگاه های تولیدی با کمک بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز به رفع موانع تولید و حل مشکلات بیش از  ۱۰ کارگاه ها تولیدی در عرصه صنایع غذایی، بسته بندی، کارگاه های خرد و کوچک مقیاس در سطح شهرستان کمک شد.

سرهنگ پسندیده با اشاره به آموزش و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار در سطح شهرستان، تاکید کرد: در این زمینه نیز بسیج سازندگی با همکاری اداره فنی و حرفه ای طرقبه شاندیز کارگاه های آموزشی در رشته های: خیاطی، برق کشی، لوله کشی، مکانیکی، کیک پزی، آشپزی، کامپیوتر و چندرشته دیگر برگزار شد که با کمک این آموزش ها زمینه اشتغال زایی برای ۳۵ نفر فراهم شد.
 
وی به برگزاری اردوی های جهادی اشاره و اظهار کرد: در راستای محرومیت زدایی و خدمات رسانی به اقشار کم برخوردار و نیازمند جامعه،  ۸۵ نفر از جهادگران بسیجی طرقبه شاندیز به مناطق محروم روستایی در شهرستان های سرخس و فریمان جهت برگزاری اردوی جهادی خدمات رسانی با ساخت خانه عالم، منزل مسکونی خانواده های نیازمند و معسرین،  اجرای سرویس کامل کولر های روستا،  تعمیرات لوازم برقی مثل: ماشین لباسشویی و یخچال و کمک به بازسازی  سقف مسجد همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی اعزام شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز افزود: گروه های جهادی شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۰ سری جهیزیه و ۷ سری سیسمونی به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال تهیه و به نوعروسان کم برخوردار و نوزادان خانواده‌های نیازمند در سطح شهرستان اهدا شده است.

وی به حمایت و کمک گروه های جهادی در موضوع درمان و عمل جراحی بیماران نیازمند، اشاره و تصریح کرد: در این زمینه نیز با همکاری خیرین و گروه های جهادی بیش از یک میلیارد ریال کمک مالی به بیماران نیازمند در جهت درمان و عمل جراحی  پرداخت شد.

سرهنگ پسندیده، خاطرنشان کرد: در قالب پویش «خانه دوست کجاست» و  با مشارکت ۲۰  گروه جهادی نیز در طول ماه مبارک رمضان سال جاری، ۳ هزار پرس افطاری ساده بین نیازمندان شهرستان با کمک بسیجیان توزیع شد‌.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار