امام‌جمعه بیجار:

مهر مظلومیت اسرای کربلا کودک سه‌ساله است

امام‌جمعه بیجار گفت: حادثه کربلا آن‌قدر عظیم و بزرگ است که هر روز پس از آن مظلومیت اسرای اهل‌بیت است که شهادت حضرت رقیه (س)، مهر محکمی برای آن است.
کد خبر: ۹۶۲۰۰۴۶
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

حجت‌الاسلام علی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهارداشتن: بسیاری از مردم شام وقتی حادثه کربلا را شنیدند، باور نمی‌کردند که سپاه معاویه چنین ظالم باشند، شهادت حضرت رقیه (س) که سه سال بیشتر نداشت در دل تاریکی شب و کنج خرابه‌های، سند مظلومیت امام حسین (ع) را امضا کرد.

وی افزود: اگر دشمن با همان تبلیغات گسترده‌ای که در شام انجام داده بود، اسرای کربلا را وارد شهر می‌کرد، واقعه عاشورا در همان خاک کربلا جا می‌ماند، شهادت دردانه اباعبدالله پشت دروازه‌های شهر، خواب دشمن را وارونه کرد.

امام‌جمعه بیجار ضمن اشاره به اهمیت اقامه عزای حضرت رقیه (س) در روز شهادت ایشان، گفت: دیشب و امروز و عصر امروز، دختران و بانوان مرثیه‌خوان و عزادار دختر سه‌ساله‌ای هستند که در تاریخ اسلام عاشورای دیگری به پا ساخت.

وی تصریح کرد: حضرت رقیه (س) با سن کم، حجاب و عفاف خود را حفظ کرد و در اوج تحریم و تحریف دشمنان اسلام، ذره‌ای کوتاه نیامد و بااقتدار و صلابت نشان داد که اهل‌بیت عصمت و طهارت بر حق هستند.

حجت‌الاسلام خورشیدی یادآور شد: بانوان ایران اسلامی می‌توانند برای تربیت و تهذیب نفس کودکان خردسال خود به‌ویژه دختران، حضرت رقیه (س) را الگوی خود قرار دهند که چه الگوی ناب و بی‌نظیری هستند. وی گفت: تاریخ هیچگاه فراموش نخواهد کرد که دخترک یتیمی در کنج خرابه‌ها با خداوند رازونیاز می‌کرد و برای دیدار روی پدر، حضرت امام حسین علیه‌السلام، جان داد و چنین با مظلومیت کودکانه خود، هیمنه خبیث دشمن را برای همه آشکار کرد.

امام‌جمعه بیجار توضیح داد: درس عاشورا و ایستادگی در برابر استکبار، محدود به همان تاریخ و روز نیست، عاشورا و شهادت اولاد الـحسین، برای امروز و آینده ما اثرگذار است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار