خبرهای داغ:
حجت الاسلام غلامی روشن:

طرح محلات اربعینی وحدت را برای گفتمان اربعین رونق می‌بخشد

همدان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه طرح محلات اربعینی هم افزایی و وحدت را برای گفتمان اربعین رونق می‌بخشد، گفت: در استان همدان نیز این برنامه را داریم.
کد خبر: ۹۶۲۰۱۰۲
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
طرح محلات اربعینی وحدت را برای گفتمان اربعین رونق می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا غلامی روشن در جلسه کمیته فرهنگی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی که با حضور مدیران و نمایندگان از ارگان‌ها و نهادهای ذیل کمیته فرهنگی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تقدیر از نهادها و دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه اول محرم و ایام محرم و عرض ارادت به امام حسین (ع) اظهار کرد: امیدواریم که همه در زیر این پرچم خدمتگزار خوبی در این آستان باشیم.

وی اربعین را فراتر از یک زیارت و کاروان دانست و افزود: به فرموده امام حسن عسگری (ع) اربعین یکی از ۵ نشانه مؤمن است و هر چه ما جلوتر می‌رویم و به آثار تمدنی اربعین و ظرفیت‌های آن بیشتر پی می‌بریم‌.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) خون را در راه اسلام اهدا کرد تا انسان را از حیرت آخر زمان نجات بدهد و تربیت کند، مطرح کرد: در واقع آنچه که در اربعین اتفاق می‌افتد یک تربیت جمعی حول محور امامت و ولایت است که اتفاق کم نظیری است و ما نمونه‌هایی مانند اربعین را نداریم.

وی ابراز کرد: این اتفاقی که در اربعین می‌افتد یک حرکت آخر زمانی و دست جمعی است که این به برکت خون ابا عبد الله حسین(ع) است و آن آتشی و گرمی محبت اهل بیت(ع) سردی ندارد و روز به روز به تازگی و گرمی آن افزوده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اربعین یک چرخه و حرمت خیر است که باید گسترش پیدا کند، تصریح کرد: در این راستا هر کس باید به نوبه و توان خود، خود را در این راه سهیم کند که در این راستا از سال گذشته محله‌های اربعینی را در کشور داشتیم که بیش از ۵ هزار محله اربعینی در کشور در طرح دخیل بودند.

غلامی روشن با بیان اینکه امسال نیز محله‌های اربعینی را داریم که همه مردم و محلات در این طرح نقش آفرینی می‌کنند، گفت: در واقع محلاتی که خودشان در مسیر موکب ها فعال هستند می‌توانند خدمات دهی را به زائران داشته باشند و محلاتی که در مسیر نیستند می‌توانند پشتیبانی دیگر محلات و موکب ها را داشته باشند.

وی با بیان اینکه طرح محلات اربعینی هم افزایی و وحدت را برای گفتمان اربعین رونق می‌بخشد، افزود: در استان همدان نیز این برنامه را داریم و امسال هم با همکاری و عزم جدی سازمان تبلیغات اسلامی بهعنوان کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین با عزم جدی نقش خادمی خود را در خدمت رسانی به زائرین اربعین و برگزاری برنامه‌های فرهنگی این ایام به خوبی ایفا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه کمتر کسی است که به جریان تمدنی اربعین پی نبرده باشد، عنوان کرد: در ماه رمضان پویش ملی زندگی با آیه‌ها را داشتیم و به خاطر اینکه در جریان تمدنی آخر زمانی قرآن محور کار ما است و بیشتر از هر زمان دیگری باید با قرآن انس بگیریم آیه پویش در ایام اربعین حسینی نیز در اولویت برنامه‌های قرآنی مواکب بصورت ویژه دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آیه‌ای که برای اربعین انتخاب شد آیه کریمه «تعاونوا علی البر والتقوی» که اساس ارتباط بین مؤمنین است بوده که عمل به این آیه کریمه رمز موفقیت ما است و دشمن ضد این را می‌خواهد، ادامه داد: در واقع جریان اربعین تقابل جبهه حق و باطل است.

غلامی روشن با بیان اینکه اربعین حول محور خیر است و چرخه خیر اساس کار است، مطرح کرد: در این چرخه خیبر یک عده زائر و یک عده خادم هستند که و باید از ظرفیت خادمی برای خدمت به زائرین بهره گرفت.

وی اربعین را یک احرام و عهد حسینی برشمرد و تصریح کرد: باید و نبایدهای آن مهم است و بخش‌های مختلف دارد و یک بخشی از باید و نبایدهای اربعین باید و نبایدهای فرهنگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه محور ما امام حسین(ع) برای اربعین است و همه باید در مسیر خادمی ایشان گام برداریم، یادآور شد: استان همدان به خاطر موقعیت جغرافیایی در مسیر زائرین اربعین قرار گرفته و یک استان ویژه است و توقع داریم که میزبان حدود 16 استان که بالغ بر نیمی از استان‌های کشور است، باشیم.

وی با گریزی به خدمات دهی موکب‌های استان همان در سال‌های گذشته گفت: امسال نیز باید خدمات دهی و ظرفیت‌های خدمت به زائران را بیشتر کنیم.

غلامی روشن با بیان اینکه باید آمادگی بهتری برای خدمت رسانی به زائران را داشته باشیم، عنوان کرد: باید مراقب شیطنت‌های دشمن باشیم و با هم افزایی و همفکری بیشتر در مقابل جبهه باطل باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز مسئله غزه مسئله روز جهان است، افزود: در اجتماع اربعین باید گفتمان غزه را جدی گرفت و این اجتماع باید محور و بیانگر مظلومیت غزه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه شهدای ما سرمایه اسلام بوده که خونشان مسیر اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: این عرصه تمدنی خون می‌خواهد و این خون‌ها است که اسلام را زنده نگه داشته و شهادت اسماعیل هنیه داغ سنگینی بود که مهمان ما را در کشور ما به شهادت رسید و قطعاً خون شهدا ماندگار است و در جبهه حق و باطل باید از ترویج این سرمایه‌ها را به صورت گفتمانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار