نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

اصحاب خبر و رسانه نقشی بی بدیل در تنویر افکار عمومی و بسترسازی تحولات مثبت جامعه دارند

نادرقلی ابراهیمی گفت:خبرنگاران چشمان بینا و وجدان بیدار جامعه دیده‌بانانی امین و آگاه، مجدانه و متعهدانه در پی افراشتن پرچم آگاهی و روشنگری در جامعه هستند.
کد خبر: ۹۶۲۰۲۵۱
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛نادرقلی ابراهیمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران استان گفت:سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی که بعنوان روز خبرنگار نامیده شده، فرصت مغتنمی‌ است که از زحمات و تلاشهای بی وفقه و خالصانه خبرنگاران و اهالی رسانه و خبر قدردانی شود و بدون تردید اصحاب خبر و رسانه نقشی بی بدیل در تنویر افکار عمومی و بسترسازی تحولات مثبت جامعه دارند.

وی افزود:بطور قطع دست‌یابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور و حفاظت از منافع و مصالح ملی و آرمان‌ها و ارزشهای انقلاب اسلامی ایران، جز با بسترسازی لازم برای مجاهدت در عرصه اطلاع رسانی صادقانه و آگاهی بخشی و شفافیت ممکن نیست.

ابراهیمی بیان کرد:این قشر فرهیخته و تأثیر گذار جامعه از دل و جان خود پای امانت، مسئولیت و دلسوزی خود ایستاده اند. حقیقتا باید به این "عشق" و "تعهد" بی نظیر غبطه خورد. بنده صمیمانه روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران نشریات، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و کانال ها و پیج های فضای مجازی تبریک عرض می کنم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت:تنها قسمت باقی مانده از بزرگراه شمال به جنوب کشور، مسیر راهجرد، اراک، شازند و بروجرد است که سرمایه‌گذاری برای این پروژه انجام گرفت و قرار است ۷۰ درصد توسط بخش خصوصی و ۳۰ درصد توسط بخش دولتی انجام شود. از وزیر راه فرصتی گرفتیم برای روکش آسفالت اراک به راهجرد و اکنون دو اکیپ مشغول به کار هستند. با همه وزرا جلسه داشته‌ام و مجوزهایی در جهت گشایش کارها گرفته‌ام.

این نماینده مجلس تاکید کرد:با دستور شهید رئیسی و وزارت راه توانستیم ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای کنارگذر شمالی اراک بگیریم که ۲۵ کیلومتر اولیه آن تا مهر ماه زیر بار ترافیک خواهد رفت. با افتتاح این پروژه از ورود روزانه ۱۳ تا ۱۵ هزار وسیله نقلیه نیمه‌سنگین و سنگین به اراک جلوگیری خواهد شد.

ابراهیمی بااشاره به پیگیری ها در خصوص وضعیت حمل و نقل شهری اظعار کرد:با پیگیری‌هایی که با وزیر صمت داشتیم، ۱۰ اتوبوس برقی وارد اراک شد و تا شهریور نیز ۲۰ اتوبوس برقی دیگر وارد خواهد شد. افق کار این است که ۱۰۰ اتوبوس برقی و ۱۰۰ تاکسی برقی وارد اراک شوند. با این کار علاوه بر اینکه شکل و شمایل ناوگان شهری تغییر خواهد کرد، کسب و کارهای جدیدی بابت ایستگاه‌های شارژ خودرو ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد:صنایع بر اساس قانون مکلف هستند برای جبران ناترازی انرژی از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند. به عنوان مثال شرکت آلومینیوم، برق بالایی مصرف می‌کند و قرار است ۵ نیروگاه خورشیدی در اراضی اطراف نیروگاه تاسیس کند و همچنین اعتباری با همکاری شرکت توزیع برق، بانک کشاورزی وجهاد کشاورزی برای مزارع خورشیدی تخصیص داده شده است. براساس توافقات انجام شده قرار است تعدادی از چاه‌های کشاورزی مشاعی استان به عنوان پایلوت انتخاب شوند تا برق خود را با استفاده از انرژی خورشیدی تامین کنند..

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان داشت:برنامه مهم دیگر که با مدیریت و پیگیری شهرداری در حال پیگیری است، ایجاد کریدور سبز جنوب اراک از نیروگاه تا کویر میقان با هدف تولید اکسیژن و توسعه فضای سبز است و بر همین مبنا یکشنبه هفته آینده کابینه به مجلس معرفی خواهد شد و بامجمع نمایندگان استان معیارهایی را درنظر گرفتیم تا بر اساس آنها و در جهت حفظ منافع و الزام تامین مهم‌ترین نیازهای استان و همچنین اجرای برنامه هفتم توسعه، رای اعتماد را به وزرا دهیم و مباحث مربوط به انتصاب مدیران استانی نیز با هماهنگی مجمع نمایندگان استان باشد. ما فقط با یکدلی و همگرایی خواهیم توانست فرصت خدمت را فراهم کنیم.

ابراهیمی در ادامه افزود:در انتهای دولت دوازدهم پروژه ۸۱۱۲ واحدی به پیمانکاری داده شد که توانمندی و صلاحیت کافی را نداشت. باید مسئولین وقت در این رابطه پاسخ دهند و بنده مطالبه‌گر این موضوع خواهم بود،متاسفانه زمین این پروژه را در زمین‌های مربوط به اوقاف انتخاب کردند و آن را در محدوده شهری آوردند و مردم مشمول پرداخت هزینه زمین شدند. در حالی که طبق قانون یک ریال هم نباید پرداخت می‌کردند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خاطرنشان کرد:با مجمع نمایندگان استان قرار گذاشتیم که با وزرای دولت چهاردهم دررابطه با انتخاب استاندار وروسای سازمان‌های استانی بحث و تبادل‌ نظر کنیم تا با انتخاب مدیران شایسته، همگرایی و هم‌افزایی مناسبی ایجاد شود،تاکنون خیلی‌ها خودشان را برای استانداری مطرح کرده‌اند ولی تا جایی که من خبر دارم هیچ فردی به صورت جدی، کاندیدای هیچ استانی نیست تا اینکه وزیر کشور مشخص شود. مطالبه اصلی ما، ارتقاء جایگاه استان در سطح ملی است 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار