سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

روایت اول؛ رمز پیروزی در جنگ روایت ها است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی تجلیل از خبرنگاران برتر استان خراسان رضوی گفت: نقش خبرنگاران در جنگ روایت ها بدست آوردن روایت اول و درست بیان نمودن آن است، زیرا روایت اول؛ رمز پیروزی در جنگ روایت ها است.
کد خبر: ۹۶۲۰۶۰۱
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، سردار نائینی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی تجلیل از خبرنگاران برتر استان با اشاره به اینکه قطعا خبرنگاران ما در کوران حوادث، انسان هایی خنثی نیستند، بیان داشت: خبرنگاران انقلابی در دل حوادث تلخ و ناگوار، امید آفرینی و از دل اخبار جعلی و نادرست، حقیقت اخبار را به جامعه تزریق نمایند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بازنمایی مظلومیت و فریاد استغاثه مردم غزه توسط خبرنگاران محور مقاومت بخوبی توانست در قلوب مردم جهان مظلومیت مردم فلسطین را تداعی نماید، که در این راه خبرنگاران زیادی به شهادت نائل گردیدند.
وی با بیان اینکه در عرصه های خدمت بدون روایتگران متعهد و با اخلاص امکان پذیر نیست، افزود: حضور خبرنگاران در میادین جهاد به فرماندهان انرژی و امید داده و رزمندگان احساس تنهایی نمی‌ کنند.
سردار نائینی با تاکید بر اینکه هرکس بتواند تصویر بسازد؛ موفق است، گفت: در جنگ روایت ها مردم نسبت به واقعیت های عینی بیشتر با تصویرها سروکار دارند. دشمن هم با بهره گیری از علوم ارتباطات، جامعه شناسی، عملیات روانی، رسانه های جدید و فناوری های نوین فاصله ها را برداشته اند. 

•رسانه، مولفه قدرت است.

سردار نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه افزود: هر بازیگری و هر نظام سیاسی که توانایی مدیریت افکار عمومی را داشته باشد، موفق است و براحتی به اهداف خود می رسد.
سردار نائینی با تاکید بر اینکه مقابله با روایت های دروغ از وظایف مهم خبرنگاری است، گفت: تجزیه و تحلیل اخبار و روایات در جنگ شناختی از اصول و حرفهٔ خبرنگاری است که بایستی هر خبرنگاری آن را سرلوحه کار خود قرار دهد.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جریان شهادت اسماعیل هنیه که مصداق جنگ ترکیبی و شناختی بوده است، گفت: در این جنگ هدف اصلی دشمن نفرت پراکنی، اعتبار زدایی از نهادهای انقلابی و امنیتی و تفرقه افکنی بود. دشمن بدون تردید با موضع سریع و بموقع رهبری معظم انقلاب، واکنش قاطع و فراگیر نخبگان جهان اسلام، تشییع باشکوه امت اسلامی، نماز رهبر انقلاب بر پیکر آن شهید و مواضع هوشمندانه حماس تمام محاسبات دشمن را در این جنگ را بهم ریخت.
وی در ادامه افزود: در جنگ های جدید و آینده کسی پیروز است که پیروزمندانه ترین و درست ترین روایت اول را بیان کند. مهمات سلاح جنگ جدید، محتوا و روایت است. روایت ما باید مستند، جذاب، باورپذیر، صادقانه و متناسب با فهم جامعه و بهنگام باشد.

• حرف مشترک محور مقاومت 

سردار نائینی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود نقش امروز عناصر محور مقاومت را بسیار تعیین کننده دانسته و خاطرنشان کرد: تمامی محور مقاومت یک هدف مشترک دارد. اخراج آمریکایی ها از منطقه و آزادی قدس شریف و این حرف مشترک محور مقاومت است.
وی افزود: رژیم صهیونسیتی با این همه جنایت ها در مقابل افکار عمومی گرفته است. این حاصل تلاش رسانه های مقاومت است که خبرنگاران به خوبی عمل کردند. دشمن در مقابل شکست های خود دستاورد سازی می کند. اکنون دشمن در دستاورد سازی شکست خورد و هم جنگ شناختی در جنگ اخیر او فکر میکرد که با شهادت همین می‌توانند جبه مقاومت را ضعیف کند. اما در مقابل قدرت فلسطین افزایش یافت.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه رسانه ها را پرداختن به شکست صهیونیست دانست و گفت: امروز دیگر دژ مستحکمی بنام صهیونیستی وجود ندارد. ما نباید به حوادث نگاه مان نقطه ای و تاکتیکی باشد بلکه باید راهبردی باشد بایستی روند ها را نگاه کنیم. روند شکست صهیونیست و پیروزی جبهه مقاومت است.
سردار نائینی در پایان با اشاره به اینکه جبهه مقاومت اجازه تنفس به رژیم صهیونسیت نمی دهد، بیان داشت: عملیات تروریستی شهادت هنیه ناشی از ابتکار عمل دشمن نبوده بلکه تلاش آنان برون رفت از شکست های پیاپی که تحمیل شده بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار