انتشار فراخوان نخستین جشنواره ملی تصویرسازی قهرمانان شهر

فراخوان نخستین جشنواره ملی تصویرسازی قهرمانان شهر در تبریز منتشر شد.
کد خبر: ۹۶۲۰۶۳۹
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ نخستین جشنواره ملی تصویرسازی قهرمانان شهر با همکاری بسیج هنرمندان استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

موضوعات  این جشنواره در  بخش اصلی (جایزه آیت‌الله آل هاشم )  شامل؛ شهدای قهرمان و والا مقام خدمت، شهید جمهور فقید، آیت الله رئیسی، امام جمعه فقید، آیت الله شهید آل هاشم، استاندار فقید، شهید دکتر مالک رحمتی ووزیر امورخارجه فقید، شهید امین عبداللهیان  است.

براساس این گزارش هنرمندان می بایست موضوعات آثار خود را از داستانها و زندگی نامه این افراد استخراج و به شیوه های مورد علاقه خود اجرا نمایند و در این بخش داستان می‌بایست موثق و همراه با ذکر منبع باشد.

همچنین موضوعات بخش ویژه شامل؛ ده هزارشهید آذربایجان شرقی، سرداران و فرماندهان شهید آذربایجان شرقی، شهدای شاخص دفاع مقدس، شهدای هسته ای، شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت  خواهد بود.

گفتنی است نحوه داوری بیشتر بر اساس خلاقیت و قدرت و ذوق هنرمند در خلق بهترین و گویا ترین تصاویر از زوایای دید گوناگون با استفاده از تکنیکهای خود برای بیان شیوای داستان خواهد بود.

تکنیک‌های اجرای این جشنواره شامل؛ اجرای دستی ( با تکنیک های مختلف ) ،تلفیقی ( دیجیتال و دستی) و تصویر سازی دیجیتالی است.

هیچگونه محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و  آثار می بایست قبلا در جایی چاپ و یا نمایش و در هیچ مسابقه ای شرکت داده نشده باشند.

هر هنرمند می تواند حداکثر 2 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید و هر اثر باید ( حداقل 6 فریم و حداکثر 18 فریم ) تصویر سازی شده از پلانهای متفاوت داستان باشد.

در تصویر سازی می‌بایست شخصیت و پرتره خود قهرمانان مد نظر باشد و ابعاد آثار برای هر فریم در قطع A4 که می‌تواند بصورت کادر افقی و یا عمودی باشد.

آثار نباید به هیچ عنوان دارای نوشته و متن باشند و متن داستان می‌بایست به صورت مجزا بر روی یک برگ تایپ شده و همچنین بر روی لوح فشرده همراه اثر ارسال گردد.

در بخش اجرای دستی آثار اصل بوده و کپی آثار پذیرفته نخواهد شد.

 در بخش تصویر سازی دیجیتال هنرمندان آثار خود را بر روی لوح فشرده و با فرمت Tiff.CMYK و با وضوح 300 Dpi به همراه پرینت رنگی در قطع A4 بصورت مجزا از هر فریم ارسال نمایند.

هنرمندانی که آثار آنها به نمایشگاه راه یابد ، گواهی شرکت در جشنواره و یک جلد از کتاب از آثار دریافت خواهند کرد.

مهلت ارسال آثار  به این جشنواره 28 شهریور 1403  و موعد برگزاری مراسم اختتامیه  هفته دفاع مقدس  خواهد بود.

آدرس ارسال اصل آثار؛  تبریز / مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن/ بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی  و آدرس ایمیل : ghahramanshahr1403@gmail.comاست.

این جشنواره به دبیری فرهاد رحیم قراملکی برگزار می‌شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار