خبرهای داغ:

حکم عالی قاضی دادگاه سردشت از حفاظت از اراضی ملی تا صیانت از فرهنگ و ترویج نماز

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول از صدور حفاظت از اراضی ملی تا صیانت از فرهنگ و ترویج نماز توسط قاضی دادگاه سردشت خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۰۶۴۰
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمد شفیعی زاده گفت: قاضی خوش فکر دادگاه حوزه قضایی سردشت به دنبال شکایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول مبنی بر تصرف ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی بخش سردشت شهرستان دزفول پس از انجام تحقیقات قضایی و طی مراحل قانونی علاوه بر رفع تصرف اراضی ملی رای به تهیه اقلام فرهنگی در راستای برگزاری و ترویج نماز جمعه به جایگزینی از مجازات حبس صادر کرد.  
 
وی ضمن تشکر از آقای فتاحی، رئیس حوزه قضایی سردشت در خصوص صدور این رای افزود: از زمان آغاز به کار حوزه قضایی سردشت  تا کنون آرای متعددی به جایگزینی از حبس در راستای حفاظت و صیانت و توسعه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی صادر شده که از این قبیل می‌توان به آرای متعدد خرید و کاشت نهال و همچنین نصب و رنگ آمیزی تابلو‌های ترویجی منابع طبیعی اشاره کرد.  
 
شفیعی زاده ادامه داد: مجازات حبس به دلیل آسیب زا بودن، ایجاد هزینه‌های اقتصادی بر دوش دولت و مشکلات عدیده در خانواده مجرم، نمیتواند هدف عالی نظام عدالت کیفری که اصلاح و درمان مجرمین میباشد را در خصوص مجرمین کم خطر برآوده نماید بدین لحاظ امروزه سیستم‌های عدالت کیفری در دنیا با حفظ قواعد بازدارندگی مجازات‌ها به دنبال تعیین مجازات‌های جایگزین حبس هستند. در کشور ما نیز به استناد مفاد فصل نهم قانون مجازات اسلامی قضات می‌توانند با رعایت آیین نامه ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی مرتکبان جرائم را به مجازات‌های جایگزین حبس از جمله انجام خدمات عمومی رایگان محکوم کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار