فرماندار سنندج:

رمز ماندگاری امام حسین (ع) اخلاص در عمل است

فرماندار سنندج گفت: رمز ماندگاری قیام خونین کربلا اخلاص در نیت و عمل است که در شخصیت امام حسین (ع) و خاندان و یاران او وجود داشت.
کد خبر: ۹۶۲۰۶۷۵
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

حسن عسکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: حرکت امام حسین (ع) فی نفسه یک درسی است که قدمتی به درازای تاریخ دارد.

فرماندار سنندج افزود: در طول ۱۴۰۰ سال گذشته حکومت‌ها و طیف‌های مختلف تلاش زیادی برای کمرنگ کردن این قیام انجام دادند و هیچوقت به مقصود خود نرسیدند.

وی گفت: رمز ماندگاری قیام خونین کربلا اخلاص در نیت و عمل است که در شخصیت امام حسین (ع) و خاندان و یاران او وجود داشت.

عسکری با اشاره به تاثیرگذاری قیام امام حسین (ع) در آن مقطع تاریخی بیان داشت: قیام اباعبدالله الحسین (ع) مسیر زندگی بشر و تاریخ را تغییر داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در آن برهه از زمان قیام امام حسین (ع) شکل نمی‌گرفت سرنوشت بشیریت قطعا به نحو دیگری رقم می‌خورد.

قیام امام حسین (ع) ابتدای مسیری است که تا پایان تاریخ ادامه دارد

فرماندار سنندج تاکید کرد: این قیام ابتدای مسیری است که تا پایان تاریخ ادامه دارد.

عسکری بیان داشت: سرمنشاء مسیر عدالت خواهی، مبارزه با ظلم، مقابله با استکبار، طاغوت و آزدایخواهی از قیام امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری نشات گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه قیام امام (ع) یک قیام شیعی نیست بلکه یک قیام اسلامی است، بیان داشت: این قیام ویژه برای نجات بشریت است.

قیام امام حسین (ع) الگوی آزادیخواهان جهان است

این مسئول در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: گاندی رهبر بزرگ هند که جمعیت یک میلیاردی را هدایت می‌کرد در سخنانش بیان داشته الگوی من برگرفته از قیام امام حسین (ع) است.

فرماندار سنندج ادامه داد: در طول چهارده قرن گذشته افراد زیادی به تاسی از قیام اباعبدالله الحسین (ع) با دستان خالی در مقابل ظلم و زور ایستادند.

عسکری در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث خونین غزه بیان داشت: مقاومت مردم غزه و اتفاق‌های که در آنجا رخ می‌دهد با هیچ چیزی برابری نمی‌کند و بسیار سخت و سنگین است.

وی تصریح کرد: مردم مظلوم عزه با دستان خالی خانه و کاشانه و محل امرار معاش خود را از دست می‌دهند، اما یک اعتماد به نفس ویژه‌ای در وجود آنها مشاهده می‌شود.

فرماندار سنندج تاکید کرد: اعتماد به نفس و امیدواری مردم غزه نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) در برابر ظلم و زور است.

وی بیان داشت: رهبر جدید حماس در اولین مصاحبه خود گفته ما با تمام وجود در مقابل صهیونیست‌ها خواهیم ایستاد، هیچ امتیاری نمی‌دهیم و اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد ما حاضریم کربلای دیگری رقم بخورد و هیچوقت از اهداف خود در برابر ستمگران کوتاه نخواهیم آمد.

عسکری گفت: امروز محور مقاومت به تاسی از انقلاب اسلامی، فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و قیام اباعبدالله الحسین (ع) در حال شکوفایی است و مصداق آن در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن مشاهده می‌کنیم.

خون شهیدان مردم مظلوم غزه موجب بیداری وجدان‌های خفته غرب شده است

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: در تاریخ شاهد این بودیم خون شهید موجب برکت و باز شدن بن بست‌ها می‌شود و در جایی که خون شهید وجود دارد ناامیدی معنایی ندارد.
وی اظهارداشت: بزرگترین برکت خون‌های پاک شهدای غزه بیداری وجدان‌های خفته در غرب است و مصداق آن را در دانشگاه‌های غرب مشاهده می‌کنیم که ماهیت پلید آنها را به چالش کشیده است.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: غربی که ندای آزادیخواهی آنها بعنوان مهد دموکراسی گوش جهانیان را کر کرده بود امروز می‌بینیم در فیجع‌ترین وجه استاد‌های دانشگاه را به جرم حمایت از مردم مظلوم غزه و فسلطین بازداشت می‌کند.

عسکری تصریح کرد: امروز جوانان غربی به اهمیت مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین پی برده اند و می‌توان گفت مهمترین دستاورد اتفاقات عزه است و آینده را به نفع مقاومت رقم خواهد زد.

فرماندار سنندج تاکید کرد: خون‌های به ناحق ریخته شده مردم بی گناه غزه مسیر آزادی فلسطین را رقم می‌زند و این خون‌ها منتج به نابودی ظلم و در راس آن صهیونیست جنایتکار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز یک آزمون بزرگ تاریخی برای ملت‌های مسلمان رقم می‌خورد، اعلام کرد: امروز باید ملت‌های مسلمان هم مسیر خودشان را از دولت‌های وابسته و مرتجع جدا کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: ان شالله جریان جبهه مقاومت با رهبری پیامبر گونه مقام معظم رهبری به بهترین نحو ممکن مدیریت خواهد شد و آینده طبق وعده الهی مختص اسلام است و امروز وارثان زمین همین مستضعفین هستند که پرچم مقاومت را به دست گرفتند و دستاورد‌های بزرگی در عرصه میدانی کسب کرده اند.

فرماندار سنندج گفت: بعد از جنگ جهانی دوم کسی جرات پرتاب کردن سنگ به سمت آمریکایی‌ها نداشت، اما امروز زدن رژیم صهیونیستی، پایگاه‌های و ناو‌های آمریکایی به زنگ تفریح برای یمنی‌ها و حرب الله لبنان شده است که دستاورد بزرگی است و آن را قدر بدانیم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار