خبرهای داغ:
همزمان با شهادت سبط اکبر در چلیچه؛

محفل انس با قرآن ویژه شهادت امام حسن علیه السلام

محفل انس با قرآن ویژه شهادت امام حسن علیه السلام
محفل انس با قرآن ویژه شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام با حضور حلقه های صالحین در پایگاه مقاومت بسیج زینب کبری سلام الله علیها شهر چلیچه برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۱۲۰۷
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده پایگاه زینب کبری سلام الله علیها چلیچه، با تسلیت شهادت دومین امام شیعیان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ، بر آثار و فضایل انس با قرآن اشاره کرد و  بیان داشت: شنیدن صدای ملکوتی قرآن، تلاوت قرآن، حفظ قرآن، تعلیم و تعلم قرآن، توسل به قرآن و عترت، هریك مراتب و شیوه های انس با كتاب الهی است كه در روایات، ثمرات و فواید بسیاری برای هریك ذكر شده است.

وی، یکی از برکات و فضائل قرائت کلام الله مجید را نجات از فتنه ها دانست و افزود:زندگی آدمی همواره مملو از دردها، رنج ها، دشواری ها و فتنه هاست كه آدمی را در حل و رفع آن حیران می كند آنجا كه دست هیچ درمانگر و روانشناسی به آن نمی رسد و چاره ساز آن نیست در چنین شرایطی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم كه طبیب دردهای بشریت و در جستجوی در دهای اوست تا آن را مرهم نهد: «طبیب دوار بطبه» می فرماید: « فَإِذَا اِلْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ اَلْفِتَنُ كَقِطَعِ اَللَّيْلِ اَلْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ وَ مَاحِلٌ مُصَدَّقٌ وَ مَنْ جَعَلَهُ أَمَامَهُ قَادَهُ إِلَى اَلْجَنَّةِ وَ مَنْ جَعَلَهُ خَلْفَهُ سَاقَهُ إِلَى اَلنَّارِ، وَ هُوَ اَلدَّلِيلُ يَدُلُّ عَلَى خَيْرِ سَبِيلٍ، وَ هُوَ كِتَابٌ فِيهِ تَفْصِيلٌ وَ بَيَانٌ وَ تَحْصِيلٌ، وَ هُوَ اَلْفَصْلُ لَيْسَ بِالْهَزْلِ وَ لَهُ ظَهْرٌ وَ بَطْنٌ، فَظَاهِرُهُ حُكْمٌ وَ بَاطِنُهُ عِلْمٌ ظَاهِرُهُ أَنِيقٌ وَ بَاطِنُهُ عَمِيقٌ لَهُ تُخُومٌ وَ عَلَى تُخُومِهِ تُخُومٌ لاَ تُحْصَى عَجَائِبُهُ وَ لاَ تُبْلَى غَرَائِبُهُ، مَصَابِيحُ اَلْهُدَى وَ مَنَارُ اَلْحِكْمَةِ، وَ دَلِيلٌ عَلَى اَلْمَغْفِرَةِ لِمَنْ عَرَفَ اَلصِّفَةَ.آن گاه كه فتنه ها چون پاره های شب تار بر شما پوشیده شد به قرآن تمسك كنید كه آن شفیعی است كه شفاعتش پذیرفته می شود... در آن چراغ های هدایت و نشانه های حكمت است...»

فرمانده پایگاه زینب کبری سلام الله علیها چلیچه، درباره آثار تلاوت قرآن مجید در زندگی ادامه داد: تلاوت قرآن باعث می‌شود بیماری‌های ذهن و روح از بین بروند و انسان از درد و رنج، رهایی یابد. یکی از اثرات و ثمرات تلاوت روزانه قرآن پیدا کردن مسیر درست زندگی است. قرآن انسان‌ها را از تاریکی به روشنایی و از جهل به خرد هدایت می‌کند. برای قرآن مهم نیست چه کسی به سراغش می‌آید. این کتاب آسمانی راهنمای همه انسان‌ها از هر قشر و طایفه‌ای است. قرآن کتابی است برای هدایت همه انسان‌ها.

وی، در پایان تاکید کرد: آگاهی از این معجزات کمک می‌کند افراد بتوانند با ثبات قدم بیش‌تری در مسیر درست زندگی گام بگذارند و هدف والای خود را فراموش نکنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار