امام جمعه کمالشهر:

آزادگان سرافراز، شهدا زنده جامعه هستند

امام جمعه کمالشهر گفت:آزادگان سرافراز، شهدا زنده و مدال افتخار جامعه هستند.
کد خبر: ۹۶۲۱۲۴۶
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت الاسلام و المسلمین نورپور امام جمعه کمالشهر، در خطبه اول نماز با استناد به روایتی از وجود نازنین پیامبر اعظم (ص) به تشریح انواع قلوب پرداخت.

آزادگان سرافراز شهدا زنده جامعه هستند

وی افزود: همیشه جوانان عزیز این مرز و بوم افتخار آفریده اند؛ در پیروزی انقلاب، در دوام، ثبات و استمرار انقلاب، در دفع فتنه ها و بحران‌های مختلف و بویژه در هشت سال دفاع مقدس که سینه خود را سپر و از عزت، کرامت، استقلال، تمامیت ارضی و از نظام مقدس اسلامی جانانه دفاع کردند و عده ای از این جوانان رشید، به درجه ممتاز آزادگی نائل گشتند، عزیزانی که سالیان متمادی در بدترین شرایط ،عمر شریف خویش را در حبس رژیم بعث صدامیان گذرانیدند.

خطیب نماز جمعه کمالشهر در ادامه به روز جهانی مسجد اشاره کرد، گفت: بی شک مسجد در اسلام جایگاه والائی دارد، مسجد پایگاه ترویج معارف اسلام، محل تعلیم و تربیت، تهذیب نفوس، مرکز عبادت و حل مشکلات جامعه است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) وقتی به مدینه تشریف آوردند و حکومت تشکیل و اولین کاری که انجام دادند، مسجد را بنا و از همان مسجد مسائل و مشکلات جامعه را حل و فصل می کردند، ۱۴۰۰ سال بعد هم امام راحل (ره) که خود پرورش یافته مکتب رسول الله (ص) و بزرگ شده مسجد بود، انقلاب اسلامی را از مساجد آغاز کرد و فرمود: مساجد سنگر است، این سنگرها رامحفظ کنید که شیاطین از مساجد می ترسند.

این امام جمعه عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن هم تا به امروز مساجد نقش کلیدی و اساسی در جامعه داشته اند، امروز هم برای حل معضلات و مشکلات فکری، فرهنگی و اجتماعی باید مساجد بصورت فعال عمل کنند.

خطیب امام جمعه درخشش ورزشکاران کشورمان در مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ را تبریک عرض کرده و گفت: واقعا جوانان ورزشکار با غیرت در این مسابقات خوش درخشیدند و دل مردم عزیز را شاد کردند، کاروان ایران با کسب دوازده مدال رنگارنگ (۳ طلا، ۶ نقره، و ۳ برنز) غیرت ایرانی و اسلامی را به نمایش گذاشتند، این در حالی است که در این مسابقات پاریس، ۱۱۵ کشور مثل عربستان و امارات حتی یک مدال هم کسب نکردند و این افتخار بزرگی است برای جامعه ورزشی ما.

خطیب نماز جمعه در پایان با اشاره به پیاده روی اربعین یادآور شد: پیاده روی اربعین بزرگترین مانور و همایش عزت و اقتدار تشیع است که لرزه براندام دشمنان می اندازد و مردم بدانند زیارت قبر منور حضرت سیدالشهدا (ع) بویژه باپای پیاده بسیار اجر و پاداش دارد، تاجایی که رسول اعظم(ص) فرمود: هر کس پیاده به زیارت قبرنورانی امام حسین (ع) برود در برابر هر قدمش هزار ثواب به او می دهند و هزار گناه از گناهانش پاک می شود و هزار درجه بر درجاتش افزوده می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار