برگزاری مراسم سالروز ورود آزادگان و اسرا به میهن اسلامی در خلیل آباد+تصاویر

همزمان با سالروز ورود اسرا و آزادگان به کشور به همت  فرمانداری خلیل آباد مراسم گرامیداشتی با حضور آزادگان سرافراز و خانواده‌های معزز، نماینده مردم، امام جمعه و مسولین شهرستان در محل تالار امیر برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۱۲۷۶
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خلیل آباد، حجت الاسلام والمسلمین دستجردی امام جمعه خلیل آباد گفت: مقاومت آزادگان در اسارت به ملت ایران درس فداکاری و سربلندی بخشید.

وی بیان‌ کرد: آزادگان ولایت امام راحل را ولایت امام معصوم دانسته و می‌دانند و ولایت رهبرمعظم انقلاب را ادامه ولایت امام معصوم دانسته و می‌دانند.

خطیب جمعه خلیل آباد ادامه داد: نبود آزادگان در آن دوران که در دست رژیم بعثی بودند غم و اندوهی بر دل امت و امام راحل بود و بازگشت شما آزادگان همراه با آن درس عبرتی که به دشمنان دادید، نشان دهنده آن الماس و دُری است که در وجود شما بوده است و در دوران اسارت شکوفا شده‌اند.

 دستجردی خطاب به آزادگان افزود: نتیجه آن مقاومت شما در اسارت به ملت درس فداکاری، افتخار و سربلندی بخشید و این میراث گرانبها و ارزشمند را باید حفظ کنیم.

وی گفت: ادامه این انقلاب همچنان به صبر، ایثار و فداکاری شما نیازمند است و شما از اولین گروه هایی هستید که اگر روزی دشمن بخواهد آسیبی به ملت بزند، شما در مقابل دشمنان صف‌آرایی خواهند کرد

 در ادامه سرهنگ عبدالهی، راوی و رزمنده هشت سال دفاع مقدس، آزاده و جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی از استان فارس هم سلول آزاده شهید قریب اسارت شهید حیدر گلبازی معروف به شهید عطری به روایت گری و بیان خاطرات و نحوه شهادت این شهید بزرگوار در اسارت پرداخت.
 

لازم به ذکر است شهید حیدر گلبازی که در عملیات کربلای ۴ تخریب‌چی لشکر ۵ نصر بود با بدن و پایی به شدت مجروح اسیر شد و تا بغداد هم دوام آورد، اما در نهایت به علت عدم رسیدگی پزشکی پای او به شدت چرکین و متعفن شد به نحوی که سایر اسرا  از بوی تعفن و چرک زخم او اذیت می‌شدند و در نهایت در غربت و مظلومیت در زندان الرشید بغداد به شهادت رسید .
زمان شهادتش، چنان بوی عطر و رایحه خوشی فضای سلول الرشید را گرفته بود که وقتی نگهبان عراقی را صدا زدند و خبر شهادت ایشان را دادند ناخودآگاه پرسید: چرا عطر زدید؟! خودش می‌دانست ما عطر نداریم وقتی به او گفته شد: این بوی عطر از بدن ایشان است باور نمی‌کرد، آمد بر بالین شهید و خودش استشمام کرد بعد با تاکید و با قسم جلاله دو سه بار گفت: والله هذا شهید، والله هذا شهید.
شهید گلبازی اعزامی از نصرآباد خلیل آباد و جزء نیروهای تخریب لشکر ۵ نصر بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار