دکتر مالمیر:

۱۲۵ نفر امسال در سوانح رانندگی همدان جان باختند

همدان-مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: ۱۲۵ نفر چهار ماهه سال ۱۴۰۳ در سوانح درون و برون شهری این استان جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۶۲۱۶۲۱
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
۱۲۵ نفر امسال در سوانح رانندگی همدان جان باختند

محمد مالمیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: آمار متوفیان سوانح رانندگی در جاده‌های برون و درون شهری این استان در چهار ماهه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۲ نفر معادل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ۱۹ نفر از این تعداد در سوانح درون شهری، ۷۶ نفر در تصادفات برون شهری، ۶ نفر در تصادفات مسیرهای خاکی و روستایی و ۲۴ نفر در حوادث مرتبط با سایر مسیرهای ارتباطی استان همدان جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: آمار فوتی‌های سوانح رانندگی سال گذشته ۱۴۷ نفر بود که به ترتیب ۱۵ نفر در سوانح درون شهری، ۹۵ نفر در تصادفات برون شهری، ۱۲ نفر در تصادفات مسیرهای خاکی و روستایی و ۲۵ نفر در سایر مسیرهای ارتباطی است.

وی اظهار کرد: رعایت قوانین و مقررات، توجه به علائم رانندگی و اخطارهای پلیس و نهادینه شدن فرهنگ رانندگی در میان مردم نقش موثری در کاهش آمار فوتی‌ها و مصدومان تصادفات جاده‌ای دارد.

مالمیر یادآور شد: پارسال ۴۶۷ نفر در سوانح رانندگی فوت کردند که نسبت به سال ماقبل که ۴۶۵ نفر بود ۲ نفر افزایش داشته است.

گفتنی است؛ استان همدان دارای بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل ۳ هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار