غزنی عنوان کرد

چشمه پهن ملایر پنجمین شرکت تولیدکننده آندالوزیت دنیا

همدان-مدیر معدن چشمه پهن ملایر گفت: اکنون از یک کشور واردکننده آندالوزیت تبدیل به یک کشور صادر کننده شده‌ایم و پنجمین شرکت تولیدکننده آندالوزیت دنیا هستیم.
کد خبر: ۹۶۲۱۷۱۷
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
چشمه پهن ملایر پنجمین شرکت تولیدکننده آندالوزیت دنیا

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، وحید غزنی در جمع خبرنگاران در خصوص معدن آندالوزیت چشمه پهن اظهار کرد: این معدن از سال ۱۳۷۹ پروانه بهره‌برداری گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت کیهان پایش الوند که در حال کار است از سال ۱۳۹۵ فعالیت می‌کند و قبل از این شرکت، شرکت دیگری فعالیت می‌کرد، افزود: آندالوزیت یک کانی نسوز و درجه ذوب آن تقریبا نزدیک ۱۸۵۰ درجه است و در صنایع فولاد و ذوب آهن کاربرد دارد و هر جرم و قطعه نسوزی که بخواهند استفاده کنند می‌توانند از آندالوزیت استفاده کنند.

مدیر معدن چشمه پهن ملایر گفت: سنگ ماده آندالوزیت حاوی گارنت است، ماده معدنی که با آن کار داریم آندالوزیت گارنت است که باطله آن شیست می‌شود؛ ظرفیت معدن ۴۵۰ هزار تن در سال است و ذخیره معدن ۶۶میلیون تن برآورد شده است و نزدیک به ۱۳۰ سال عمر معدن می‌شود.

غزنی با بیان اینکه در این چند سال ما توانستیم ۲ میلیون تن برداشت کنیم و بعد از طی فرایند مراحل سنگ شکنی، ماده معدنی که آندالوزیت و گارنت است جدا و لوله بندی می‌شوند و در سایزهای مختلف عرضه می‌شود، ابراز کرد: ۶۰ درصد تولید شرکت مصرف داخل دارد و با همین ۶۰ درصد تولید کل داخل کشور را تامین می‌کنیم و مازاد آن که ۴۰ درصد باشد به چین و روسیه می‌فرستیم، در گذشته به اروپا هم صادر می‌شد که بعد از تحریم‌ها انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به موارد استفاده آندالوزیت‌ها عنوان کرد: برای جداره کوره ذوب ستفاده می‌شود؛ آندالوزیت تا قبل از تولید شرکت، به کشور وارد می‌شد اما از وقتی که توانستیم این ماده را تولید کنیم نیاز ما از واردات آندالوزیت برطرف شد و این خروج ارز خیلی کمک کرد به اینکه ارز از کشور خارج نشود.

مدیر معدن چشمه پهن ملایر گفت: اکنون از یک کشور واردکننده آندالوزیت تبدیل به یک کشور صادر کننده شده‌ایم؛ همچنین یک واحد نیز به مدت دو سال است که در خراسان جنوبی فعالیت می‌کند.

غزنی با اشاره به اینکه پنجمین شرکت تولیدکننده آندالوزیت دنیا هستیم، بیان کرد: از نظر تعداد نیروی انسانی ۱۸۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار