کریمی:

حمایتی که باید از تولید و تولیدکننده نمی‌شود

همدان-مدیر برنامه ریزی شرکت لوح زرین ملایر گفت: برای تولید محصول مجبور هستیم نقد خریداری کنیم که سرمایه سنگینی شرکت متحمل می‌شود و باعث ایجاد موانع تولید می‌شود ولی حمایتی که باید از تولید و تولیدکننده نمی‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۱۷۲۴
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی کریمی در جمع خبرنگاران در خصوص بخش کاغذسازی لوح زرین ملایر اظهار کرد: کاغذسازی این شرکت در سال ۱۳۸۸  به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه بعد از سال ۱۳۸۸ این شرکت یک توقف کوتاه داشت، افزود: از سال ۱۳۹۴ با ظرفیت اسمی تقریبا ۵۰ تا روزانه کار را شروع کردند و تولید محصولات اولیه به صورت کاغذ لاینر (کاغذ ایرانی بازیافت) بود یعنی از کارتن‌های ضایعاتی که در سطح شهر و معابر وجود دارد جمع‌آوری سپس به صورت خمیر درمی‌آید و تبدیل به کاغذ می‌شود که برای صنایع بسته بندی بکار می‌رود.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت لوح زرین ملایر با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری مجدد به کاغذهای فلوتی رسیدیم که با نشاسته آهاردهی و کاغذهای تِسلاینر با رنگ آهاردهی می‌شوند، گفت: در طرح توسعه‌ای و سرمایه گذاری مجدد که در سال ۱۴۰۲ داشتیم برای کاغذهای استراتژی کراف و تاوایت سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی و کارهای نصب دستگاه‌ها انجام شد که طی یک ماه آینده به مرحله تولید می‌رسد.

وی گفت: کاغذهایی که تهیه می‌کنیم به صورت کمک به محیط زیست و اقتصاد کشور است و خروج ارز از کشور را نیز کنترل می‌کند؛ همچنین از کاغذهای سه لایه، پنج لایه و هفت لایه برای صنایع بسته‌بندی استفاده می‌شود.

کریمی با بیان اینکه سعی کردیم پکیج کاملی برای شرکت در نظر گرفته شود، ابراز کرد: این پکیج به صورت صنایع تبدیلی وارد شده هم کارتن‌های چاپی و هم کارتن‌های لمینتی را در شرکت استفاده می‌کنیم و کارتن قابل بسته بندی و بهداشتی تولید می‌کنیم و از شرکت خارج می‌شود.

وی عنوان کرد: فرایند کار از طریق جمع آوری ضایعات سطح شهر است، ضایعاتی که ممکن است داخل آنها زباله هم باشد که بدون تفکیک زباله، زباله‌ها به صورت انباشته وارد شرکت شده که با کلی هزینه این ضایعات در شرکت جدا می‌شوند در حالی که در کشور می‌توان ۳۵ مورد ضایعاتی به دست آورد که دوباره به چرخه برگردانده شوند اما متاسفانه این تفکیک انجام نمی‌شود و زباله‌ها روی هم انباشته می‌شوند و با آب که مخلوط می‌شود موجب بوی نامطبوع می‌شود.

مدیر برنامه ریزی شرکت لوح زرین ملایر در خصوص ظرفیت نیروی انسانی شرکت گفت: حدود ۱۴۰ نفر ظرفیت نیروی انسانی است اما اگر موانع تولید برداشته شود شاید تا ۲۰۰ نفر ظرفیت داشته باشیم.

وی ابراز کرد: از جمله موانع ما در بحث تولید، بازار است، کشش بازار با توجه به مسائل اقتصادی که اکنون وجود دارد؛ ما محصول را تولید می‌کنیم و مجبور هستیم نقد خریداری کنیم که سرمایه سنگینی شرکت متحمل می‌شود که نقد خریداری کند و فروش به صورت اعتباری ۶ یا ۷ ماهه باشد که باعث ایجاد موانع تولید می‌شود که سعی کردیم مشتریان را حفظ کنیم ولی حمایتی که باید از تولید و تولیدکننده نمی‌شود.

کریمی گفت: قطعی برق روی مجموعه تولیدات ما بسیار اثرگذار است و بخش عظیمی از خمیرها در مخازن می‌ماند و باعث بوی نامطبوع می‌شود؛ همچنین باعث پایین آمدن کیفیت کار و افزایش ضرر و زیان و آسیب به دستگاه‌ها می‌شود.

وی افزود: کاغذسازی به گونه ای است که باید شبانه روز کار کند اما متاسفانه بخاطر قطعی برق، راندمان تولید و کیفیت کار پایین آمده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار