خبرهای داغ:

مسجد و اسلام لازم و ملزوم یکدیگرند

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: مسجد نهاد بسیطی دارد که ظرفیت استعداد جامعه مدنی را در فلسفه اسلام طنین‌انداز است.
کد خبر: ۹۶۲۲۰۳۰
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، در آستانه 31 مرداد روز جهانی مساجد، حجت الاسلام والمسلمین رجبعلی فرزین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد. یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته که اعتقاد دارد ویرانی مسجد‌الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح ‌(ع) است وگرنه ظهور نمی‌کند. برپایه این اعتقاد مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد.

او با بیان اینکه بایدگفت روز و هفته جهانی مساجد هفته جهانی اسلام است که مسجد و اسلام لازم و ملزوم یکدیگرند و از ازل تا ابد از یکدیگر انفکاک‌ناپذیرند، افزود: مسجد نهاد بسیطی دارد که ظرفیت استعداد جامعه مدنی را در فلسفه اسلام طنین‌انداز است. مسجد حافظ حقوق شهروندان هست و می‌توان گفت 30 مرداد ازجمله بنیادی‌ترین روزها در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی بوده و هست، به‌طوری‌که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بیان داشته است: «امروز حفظ مساجد از سوی مسلمانان، جز اموری است که حفظ اسلام به آن بسته است، من امروز باید بگویم که تکلیف است برای مسلمان‌ها حفظ مساجد

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه تصریح کرد: نقش آفرینی مساجد به اینکه بهترین پایگاه برای ترویج دین، ارزش های اسلامی و کارکردهای فرهنگی– اعتقادی و پشتوانه سلامت زندگی اجتماعی است. مساجد علاوه بر کارکرد عبادی و سیاسی، بهترین مکان فرهنگی، علمی- آموزشی و اجتماعی، انتقال مبانی فکری، اعتقادی و معنویت به نسل جدید می باشند و نقطه امیدی برای زمینه سازی حکومت مهدوی و مصلح جهانی و پاسخگویی به چالش های فکری جوانان و رفع نیازهای آنان، مبارزه با تهاجم فرهنگی و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب شبیخون فرهنگی دشمن است.

فرزین با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) هم براین اساس، بارها بر اهمیت اجتماع و حضور فعال در مساجد تأکید داشته و آن را موجب تقویت اسلام و نظام می دانستند، گفت: «مساجد باید مجتمع بشود از جوانها، اگر ما بفهمیم که این اجتماعات چه فوائدی دارد و اگر بفهمیم که اجتماعاتی که اسلام برای ما دستور داده و فراهم کرده است، چه مسائل سیاسی را حل می کند، چه گرفتاری ها را حل می کند، این طور بی حال نبودیم که مساجدمان مرکز بشود برای چند پیرزن و پیرمرد.» و در جاهای مختلفی می فرمودند: «نماز را در جماعت بخوانید، اجتماع باید باشد. اجتماعاتتان را حفظ کنید. مساجدتان را محکم نگه دارید.

او با بیان اینکه اگر نگاه تمدن ساز به مسجد داشته باشیم، مسجد محور کارها و فعالیت‌های جامعه می‌شود، بیان داشت: اگر زیرساخت‌های لازم در مساجد فراهم باشد با پیش بینی برنامه‌های تاثیرگذار و جذاب بهتر می‌توان جهت جذب نسل نوجوان و جوان جامعه برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم. مساجد باید از مکانی برای عبادت به محلی برای تهیه و تنظیم و برنامه ریزی برای کارهای فکری و فرهنگی تبدیل شوند، کره خاکی خانه ای برای انسان ها است و هر کس در این کره خاکی در خانه ای زندگی می کند؛ خداوند متعال نیز بر روی زمین خانه ای به بلندای عظمت خویش دارد که نام آن مسجد است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: باید مساجد را به جایگاه حقیقی خود برگرداند، یعنی مساجد صرفاً محل عبادت نباشند و فراتر از آن بروند و گروه ها و تشکل ها با توجه به آن محله ای که مسجد در آن قرار دارد، خوراک فکری و فرهنگی محله را تعیین کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار