خبرهای داغ:

اربعین حسینی میدان رشد و تربیت دانش‌آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت اربعین امام حسین(ع)یک میدان برای رشد و تربیت دانش‌آموزان بوده و از همین رو نگاه ما به فرآیند اربعین، یک نگاه تربیتی است.
کد خبر: ۹۶۲۲۱۷۳
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در حاشیه بازدید از مواکب مرز بین‌المللی شلمچه اظهار کرد: «امسال نیز مانند سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی فعالیت‌های خوبی از جمله برپایی موکب‌ها در مرزهای اربعینی کشور، اجرای سرودهای دانش‌آموزی، اعزام دانش‌آموزان به مراسم اربعین حسینی و برپایی مواکب در مقابل درب پایگاه‌های تابستانه آموزش و پرورش اجرا شده است.»

وی با بیان اینکه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها موکب‌های بسیار خوبی را در کشور عراق برپا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: «مجموع این فعالیت‌ها تا روز اربعین حسینی ادامه دارد. همچنین مراسم پیاده‌روی جاماندگان در روز اربعین برگزار می‌شود که این مراسم معنوی به‌صورت ویژه توسط سازمان دانش‌آموزی در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان برگزار خواهد شد.»

حجت‌الاسلام پورثانی در پاسخ به این پرسش که چه ارتباطی بین شرکت در مراسم اربعین و ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد؟ بیان کرد: «ساحت عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین به این رهنمود می‌کند که دانش‌آموزان در مناسک و مراسم ایام‌الله شرکت کنند.»

وی افزود: «پیش‌بینی می‌شود ۱۵ هزار دانش‌آموز از طریق اردوهای گروهی مدارس برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به کشور عراق عازم شوند. بخش بزرگی از دانش‌آموزان نیز همراه با خانواده و گروه‌های مردمی به کربلای معلی مشرف شده‌اند.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار