اربعین حسینی، پُلی به سمت تمدن بزرگ اسلامی

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه اربعین حسینی پُلی به سمت تمدن بزرگ اسلامی است، گفت: تمدن بزرگ اسلامی سعادت دنیا و آخرت بشر را می‌تواند تضمین کند و پشتیبان آزادی‌خواهان بشر باشد.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۴۵
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از کاشمر حجت‌الاسلام جواد طاهری اظهار داشت: نور، حب و حرارتی که می‌تواند بشر را با یکدیگر منسجم کند حُب اهل‌بیت است که در امتداد حُب الله قرار دارد و امروز بیشتر متوجه دستورالعمل امام حسن عسکری (ع) مبنی بر تأکید به زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین می‌شویم.

وی با بیان اینکه اربعین جزو نشان‌های مؤمن به شمار می‌رود و امروزه بیشتر از هر زمانی به آن نیاز داریم، خاطرنشان کرد: بشریت امروزه به خوبی به سمت اربعین روی آورده است و اربعین باشکوهی در این دوره از معاصر در حال برگزاری است و آنچه که می‌تواند رفاقت افراد را افزایش دهد حُب الحسین است.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه اربعین یک سفر باشکوه، باعظمت و قدرت سازی است، تصریح کرد: آنهایی که توفیق حضور در سفر اربعین پیدا کرده‌اند و آنهایی که از این سفر شنیده‌اند با یکدیگر رفاقت می‌کنند و خدمتگزار یکدیگر قرار می‌گیرند و این یکی از عجایب روزگار است و همه از هر نژاد، دین و مذهبی احساس برابری و برادری دارند.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی پُلی به سمت تمدن بزرگ اسلامی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به عنوان چشم‌انداز و هدفی است که این مسیر و هدف پنهان نباشد، اذعان کرد: تمدن بزرگ اسلامی سعادت دنیا و آخرت بشر را می‌تواند تضمین کند و پشتیبان آزادی‌خواهان بشر باشد.

طاهری با بیان اینکه بسیاری از قیام‌هایی که در طول تاریخ بین مؤمنان رخ داده، آغاز آن از کربلا بوده است، عنوان کرد: قیام توابین، قیام مختار، قیام آل طباطبا و کل قیام‌هایی که توانسته در خدمت مردم باشد آغاز آن از کربلا بوده و انقلاب اسلامی محصول اشک‌ها و گریه‌های حسینی بود.

وی با تأکید بر اینکه شاید راز اینکه کوفه پایتخت حکومت حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف است همین باشد، تشریح کرد: تفرقه به‌هیچ‌عنوان قدرت‌ساز نیست و این اجتماع و اتحاد است که باعث ایجاد قدرت می شود که یکی از این اجتماع‌ها اربعین حسینی است.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه اربعین تجمع سالانه مؤمنینی است که دنبال قیام هستند و این اجتماع حرکت‌ساز است، ابراز کرد: برخی از تحلیل‌گران می‌گویند که قیام حسینی یک الگویی برای قیام مهدوی است و الگوی همه ما در سراسر عالم از شیعه و سنی و مسلمان و غیرمسلمان، امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما همان وظیفه حضرت زینب (س) است، تأکید کرد: هر فردی که تریبون یا زبان گویا دارد باید اطرافیان خود را به قیام دعوت کند و از هیچ فشار، تحریم و سختی هراس نداشته باشد همانند حضرت زینب (س) در اسارت ایستاد و روشنگری کرد.

طاهری با تأکید بر اینکه بسیاری از افرادی که به زیارت امام حسین (ع) در این ایام می‌روند انسان‌های مستضعفی از کشورهای مختلف هندوستان، پاکستان، افغانستان، شرق عالم و غرب عالم و شمال و جنوب و… هستند، بیان کرد: افرادی که می‌توانند در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین شرکت کنند نباید خود را از این سفر معنوی محروم کنند.

خبرنگار/ رضا کفاشیان 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار