خبرهای داغ:
سرهنگ صنعتکاران مطرح کرد؛

تشریح برنامه‌های هفته بسیج ادارات و کارمندان/ از برگزاری رزمایش گروه‌های جهادی تخصصی تا اجرای پویش نذر خون کارکنان ادارات

سرهنگ صنعتکاران با اشاره به سازماندهی هزار و ۷۴۹ گروه جهادی در حوزه اداری کشور با همکاری بسیج سازندگی عنوان کرد: این امر  اتفاقی مهم است، از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ هزار میز خدمت جهادی در حوزه عمومی و تخصصی ماحصل  تلاش این گروه‌های جهادی بوده است.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۷۰
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳

 

خبرگزاری بسیج _ سرهنگ «صنعتکاران» مسئول  سازمان بسیج ادارات و کارمندان با حضور در خبرگزاری بسیج، طی سخنان با اشاره به تاریخچه این سازمان عنوان کرد: این مجموعه از ابتدای جنگ تحمیلی، در حوزه دفاعی کشور حضوری مستمر داشت و از دهه ۶۰ با ایجاد مشاورت اداری در مجموعه بسیج و سپاه ، تاریخچه سازمان بسیج ادارات و کارمندان شکل می گیرد وظایف هماهنگی بین دستگاه‌های اداری کشور و مجموعه را متقبل شده است.

سرهنگ صنعتکاران اظهار کرد: این سازمان در طول ۸ سال دفاع مقدس نقش بسزایی در حوزه دفاعی و پشتیبانی در میدان‌های نبرد داشته و قریب به ۲۱ هزار شهید حوزه اداری کشور ماحصل  این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها بوده است.

وی افزود: کمک به اجرایی شدن سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه اداری کشور، سلامت نظام اداری کشور و کارآمدسازی دستگاه اداری، تربیت نیروی انسانی و کم کردن فاصله بین مردم و حوزه ادارات کشور از جمله برنامه‌های در حال انجام سازمان بسیج ادارات و کارمندان است.

صنعتکاران اضافه کرد: از جمله ماموریت‌های این مجموعه در حوزه فرهنگی، می‌توان به برگزاری مناسبت‌ها و یادواره‌ها، راهیان نور، راهیان پیشرفت و همچنین فعالیت‌های تربیتی با تشکیل گروه های تربیتی ادارات ، خدمت رسانی به محرومین در اقصی نقاط کشور با حضور گروه‌های جهادی و برپایی میزهای خدمت، کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، سازندگی و مردم یاری اشاره کرد.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان در ادامه عنوان کرد: این مجموعه ظرفیت‌های مختلفی را برای نقش‌آفرینی در ماموریت‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی در راستای سند تحول بسیج پیشبینی کرده است و در این زمینه ظرفیت‌های کمی و کیفی قابل توجهی نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به سازماندهی ده‌ها گردان الی بیت‌المقدس در ادارات کشور گفت: این گردان‌ها در راستای ماموریت‌های خودحفاظتی از ادارات و همچنین ماموریت‌های دفاعی انقلاب اسلامی نقش آفرینی می‌کنند.

سرهنگ صنعتکاران با اشاره به سازماندهی هزار و ۷۴۹ گروه جهادی در حوزه اداری کشور با همکاری بسیج سازندگی عنوان کرد: این امر  اتفاقی مهم است، از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ هزار میز خدمت جهادی در حوزه عمومی و تخصصی ماحصل  تلاش این گروه‌های جهادی بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین قریب به ۱۵۷ هزار کارمند در حوزه اداری کشور در اردوی راهیان نور مشارکت داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید رجایی که ماموریت مشترک با مجموعه کمیته امداد است عنوان کرد: سال گذشته قریب به ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک کارکنان نظام اداری کشور به محرومین بوده است و امسال نیز این کمک‌ها قریب ۱۲ میلیارد تومان در حال جمع آوری است و روز شنبه سوم شهریور ماه، رزمایش خدمت جهادی و اجرای طرح شهید رجایی را در استان سیستان و بلوچستان خواهیم داشت‌.

سرهنگ صنعتکاران همچنین گفت: از سال گذشته تاکنون قریب به ۶۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد تومان کمک حوزه اداری کشور در بخش‌های مختلف برای کمک به محرومین بوده است.

وی با گرامیداشت قریب به ۲۱ هزار شهید کارمند و حوزه اداری کشور، به تشریح برنامه‌های هفته بسیج کارمندان و ادارات پرداخت و گفت: ابتدای این برنامه از روز جمعه ۲ شهریور با شعار پاسخگویی و کارآمدی و برنامه‌های میز خدمت در مصلی نماز جمعه کشور آغاز خواهد شد؛ همچنین تبیین نقش ادارات و کارمندان در کارآمدسازی نظام اداری کشور در نماز جمعه و حضور پرصلابت کارکنان نظام اداری کشور در نماز جمعه  از برنامه‌های این روز است.

وی افزود: روز شنبه ۳ شهریور با شعار «جهاد خدمت رسانی» رزمایش گروه‌های جهادی تخصصی را خواهیم داشت؛ در این روز رزمایش نذر خون نیز پیشبینی شده است؛ روز یکشنبه ۴ شهریور به عنوان روز کارمند بسیجی و شور حسینی نامگذاری شده که در این روز کارمندان در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین شرکت خواهند داشت.

صنعتکاران اضافه کرد: روز دوشنبه ۵ شهریور روز بسیج ادارات و کارمندان برنامه‌ریزی شده است ،روز سه‌شنبه به عنوان روز  امنیت، آمادگی و بازدارندگی نام گذاری شده است، روز چهارشنبه به عنوان روز انقلابی گری و ایثار و از خود گذشتگی و همچنین تجلیل از خانواده‌های شهدای کارمند را خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه به عنوان ولایت مداری و شهادت طلبی به عنوان آخرین روز هفته نام گذاری شده است. در این روز غبار روبی از مزار مطهر شهدا با حضور مسئولان و کارگزاران و همچنین  برنامه‌ریزی نقش‌های تبیینی با هدف تشریح ویژگی شهدای خدمت و شهدای جمهور ، بازدید کارگزاران از عرصه‌های مختلف پیشرفت و راهیان نور از دیگر برنامه های این روز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار