همزمان با هفته دولت:

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹۵ پروژه در خراسان‌ رضوی

استاندار خراسان‌رضوی گفت: به مناسبت هفته دولت، ۱۰۹۵ پروژه به ارزش ۱۰۳ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۲۶۰۵
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد یعقوبعلی نظری در نشست خبری هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر،اظهار کرد: تعداد ۹۷۶ پروژه به ارزش ۶۷ هزار و ۱۹۶ میلیارد تومان توسط دستگاه‌های مختلف در مجموعه استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در همین راستا افزود: سیاست این نیست که پروژه جدیدی را شروع کنیم، اما برحسب اقتضائات برخی پروژه‌ها آغاز شد که بر همین اساس عملیات اجرایی ۱۱۹ پروژه دیگر به ارزش ۳۶ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان آغاز خواهد شد. 

نظری ضمن آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم در آغازین روز کار وزرا جدید خاطر نشان کرد: در 3 سال گذشته با نگاه مسئله محوری شروع به کار کردیم و 34 کلان پروژه در حوزه‌های مختلف تعریف شد. 

وی با بیان اینکه به موضوعات سازمانی و اداری مختلفی نیز در مدت مدیریت ۳ سال گذشته رسیدگی شد، تصریح کرد: برای اهداف مختلف مانند تنش آبی، ناترازی برق و ناپایداری انرژی طراحی عملیاتی پروژه‌هایی شکل گرفت. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه با حل عملیاتی پروژه‌ها به 139 دستاورد شاخص در چهار حوزه مدنظر رسیدیم، بیان کرد: در ناترازی برق در طی 3 سال گذشته 4 نیروگاه مختلف بنا شد و به تعبیری 700 مگاوات ظرفیت به شبکه برق کشور اضافه شد که طی 10 سال قبل تنها یک نیروگاه در استان برای این موضوع بنا شده بود. 

وی با بیان اینکه در مباحث انتقال و احداث پست برق زمینه استفاده صنعت فراهم شده است، اعلام کرد: در موضوع تنش آبی نیز پروژه‌هایی تعریف شد که با مدیریت مصرف یا ذخیره‌سازی آب‌های سطحی بتوانیم نیاز بخش‌های خدماتی و کشاورزی را رفع کنیم. 

نظری ترانزیت کالا را یک موضوع با اهمیت دانست و افزود: تبدیل دوغارون در سرخس به منطقه آزاد باعث اتفاقات بسیار خوبی شد و ما باید قابلیت گسترش زیرساخت‌ها را فراهم کنیم. 

استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه تا پایان سال 1402 شاهد رشد 112 درصدی ترانزیت بودیم، گفت: اولویت سرمایه‌گذاری در این مناطق با تقدم سرمایه‌گذاران استانی، کشور و خارجی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مشهد علاوه بر شهر ملی یک شهر جهان اسلامی به شمار می‌رود، افزود: به مشهد بودجه‌های ملی اختصاص پیدا نمی‌کرد اما با تشکیل کارگروه ملی زیارت به ریاست رئیس جمهور توانستیم بودجه زیارت را بعد از 3 سال زنده کنیم و در این مدت برای امور جاری مربوط زائران استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار