همزمان با اربعین حسینی در تایباد:

نانوایی سیار تیپ ۲۷۷ ارتش در مرز دوغارون و پخت حلیم نذری توسط اهل سنت + تصاویر

همزمان با اربعین حسینی و استقبال از زائران افغانستانی برای شرکت در مراسم دهه پایانی ماه صفر نانوایی سیار تیپ ۲۷۷ ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزی دوغارون (موکب سردار سلیمانی) آمادگی پخت روزانه ۲۰۰۰هزار قرص نان را دارد.
کد خبر: ۹۶۲۲۹۱۵
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶

‍به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، حجت‌الاسلام حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد در جمع زائران افغانستانی در مرز دوغارون گفت: اربعین رسانه بعثت، رسانه غدیر و رسانه عاشورا است. یعنی اگر این رسانه نبود عاشورا هم نبود و در میان عالم مستکبران و جهانخواران گمش می کردند.

وی افزود: این اربعین است که عاشورا را به عنوان یک مکتب عالی، رهایی بخش و متعالی تبدیل کرده است. امروز جهان تشنه انتظار است و اربعین رابط بین عاشورا قرار دارد. جهان منتظر یک اتفاق است بیش از ۲۲ میلیون نفر بلکه بیشتر، از اطراف و اکناف عالم نه فقط مسلمانان، از سرتاسر جهان می آیند.  این چه شوری است؟ این چه شرفی است، چه نگاهی است، چه تحوّلی است، چه فرهنگی است که اینقدر پرجاذبه جهان را به خودش جذب کرده تمام سختی‌ها را تحمل می‌کنند تا خودشان را به زیارت امام حسین علیه السلام برسانند.

ملکی با بیان اینکه فلسفه اربعین چیست؟ پاسخ داد: فلسفه اربعین همان فلسفه غدیر، عاشورا و بعثت است. باید با هر کسی که بر علیه وحی و دین و ارزش‌های وحیانی و عقلانی قیام کند در مقابلش بایستیم‌.یعنی درس تولی و تبری به همه ما می دهد. دفاع از مظلوم، جنگ با اهریمن با همه بی بند و باران و قلدران که امروز به نام آزادی به نام دموکراسی به نام حقوق بشر۱۷هزار کودک را در غزه به آتش کشیدند.
وی خاطرنشان کرد: اربعین امسال با محوریت غزه است یعنی هر کسی که تفکر اربعینی دارد نمی تواند در مقابل مظلومان عالم بی تفاوت باشد و شما سروران و زائران گرامی با همین نگاه پیش بروید.

گفتنی است، خانواده حاج کریم صفاریان از خادمان اهل سنت امام حسین (ع) بیش از 40 سال است که در شب اربعین، با پخت حلیم ارادت خویش را به امام شهیدان نشان می دهد.

خبرنگاران/ مصطفی رحیم زاده و حسین رحمانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار