خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبرداد؛

خدمت رسانی و حمایت اداره کل اوقاف قزوین از هشت موکب در اربعین حسینی

خدمت رسانی و حمایت اداره کل اوقاف قزوین از هشت موکب در اربعین حسینی
حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی عنوان کرد: امسال حدود ۸ موکب را حمایت نمودیم که این مواکب در نجف، کربلا و سامرا مشغول خدمات رسانی به زوار هستند و غالب این مواکب از نهم الی دهم صفر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۹۶۲۲۹۵۶
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج قزوین به شهر نجف در موکب سیدالشهدا علیه السلام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه یکی از محل های اجرایی نیات واقفین در بحث محافل و مجالس اباعبدالله علیه السلام می‌باشد، از زمانی که این امکان مهیا شد تا مردم شریف ایران در این مسیر حضور پیدا و ارادت خود را به اباعبدالله علیه السلام اثبات نمایند مجموعه اوقاف ابتدا با خدمات رسانی در مرز مهران و در حال حاضر با هشت موکب در کشور عراق به فعالیت مذهبی و فرهنگی خویش ادامه می دهد.

 

وی افزود: حدود ۸ سال است که در شهر نجف اشرف و کربلای معلی خدمت رسانی می کنیم و در این مدت خدمات مختلفی در حوزه اسکان، پذیرایی، فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی، پزشکی و لوازمی که زائران به خصوص در این فصل گرما احتیاج دارند را تامین و ارائه می دهیم.

 

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی اظهار کرد: امسال حدود ۸ موکب را حمایت نمودیم که این مواکب در نجف اشرف، کربلا و سامرا مشغول به خدمت رسانی به زوار هستند و غالب این مواکب هم از نهم الی دهم صفر فعالیت خود را آغاز نموده‌اند و برخی تا اربعین و یک الی دو روز بعد از اربعین هم مشغول خدمت رسانی به زوار هستند.

 

وی بیان کرد: موکب مرکزی ما هم موکب سیدالشهدا علیه السلام در نجف اشرف است که از هفت صفر فعالیت خود را آغاز و تا دو الی سه روز بعد از اربعین خدمت رسانی به زائرین خواهد داشت.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: موکب بی بی زبیده هم که با حمایت مستقیم اوقاف استان در کربلا راه‌اندازی شده از دهم صفر فعالیت خود را آغاز و تا دو روز بعد از اربعین در کربلا مشغول به خدمت رسانی خواهند بود.

 

وی ادامه داد: تمام تلاش و همتی که همکاران ما در بحث موقوفات رقم زدند به خاطر این است که در بحث اربعین سیدالشهدا علیه السلام در کنار این پیاده‌روی عظیم و حرکت انسانی در دنیا که به نام پیاده‌روی سیدالشهدا علیه السلام شکل می‌گیرد در حوزه بصیرت و آگاهی مردم بتوانیم قدمی برداریم و مسیر رسیدن به امت واحده اسلامی را شکل بدهیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج مبنی بر فلسفه کار فرهنگی موکب سیدالشهدا علیه السلام در دادن عکس شهدا به زوار گفت: برای رسیدن به هدف نهایی خلقت که همان رسیدن به بندگی خداست نمی‌توانیم از هر مسیری به این نهایت و غایت برسیم و نباید تصور کنیم مسیر و راه برای هدایت زیاد است مسیری که انسان را به هدایت می‌رساند یک مسیر و آن هم مسیر اهل بیت علیه السلام و ائمه معصومین علیهم السلام است.

 

مجیدی ابراز کرد: کسانی که به درستی در عصر ما و در ادوار مختلف شکل‌گیری اسلام تا به امروز این مسیر را خوب تدوین کردند و به جهانیان ثابت نمودند شهدا هستند؛ شهدا با فداکاری و ایثار خود ثابت کردند که پای امام ایستاده و هدف آنها رسیدن به ظهور است.

 

  وی در پایان خاطرنشان کرد: کمترین کار این بود که در گوشه ذهن زوار سیدالشهدا علیه السلام یک نقطه‌ای ایجاد کنیم که در این مسیر قدم می‌زنند فراموش نکنند چه کسانی در آگاهی مردم برای تثبیت مسیر ثارالله(ع) تلاش کردند تا با بیداری و دانایی در این راه قدم بردارند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار