خبرهای داغ:
اسماعیلی خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۳۷۳ پروژه طی هفته دولت در ملایر

همدان-فرماندار ویژه ملایر از افتتاح و کلنگ زنی ۳۷۳ پروژه همزمان با اعتباری بیش از ۱۵.۵ همت (هزار میلیارد تومان) طی هفته دولت در ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۲۹۷۴
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۳۷۳ پروژه طی هفته دولت در ملایر

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهید رئیسی از افتتاح و کلنگ زنی ۳۷۳ پروژه همزمان با هفته دولت در ملایر خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بیش از  ۱۵.۵ همت (هزار میلیارد تومان) پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۳۲۳ پروژه با اعتبار ۴.۴ همت افتتاح و ۵۰ پروژه با اعتبار ۱۱.۱ همت کلنگ زنی می‌شود، ادامه داد: ۶۱ پروژه با اعتبار ۱۰.۴ همت در حوزه اقتصادی است و شامل ۲۳ پروژه کشاورزی، ۱۱ پروژه صنعتی، معدنی و خدماتی و ۲۷ پروژه گردشگری، تجاری و صنایع دستی می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ۳۱۲ پروژه نیز با اعتبار ۵.۱ همت در حوزه عمرانی است، تصریح کرد: در محور توسعه صنعتی ۱۲ پروژه با اعتبار ۶.۱ همت توسط صمت و شرکت شهرک‌ها، در حوزه تقویت و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان پروژه‌هایی با اعتبار بیش از دو همت و در محور تجاری چهار پروژه با اعتبار ۳.۷ همت توسط شهرداری انجام می‌شود.

وی اعتبار پروژه های عمران شهری توسط شهرداری شهرها را نیز ۱.۷ همت دانست و گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی نیز در روستاها توسط بنیاد مسکن و شهرسازی انجام می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به پروژه های توسعه، اصلاح و تقویت زیرساخت های عمومی آب، برق، گاز، مخابرات، راهداری و راهسازی با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان گفت: پروژه هوشمندسازی ملایر یکی از این پروژه هاست که با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده و به زودی افتتاح می شود که ضمن آن به هر مشترک خانگی یا تجاری اینترنت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری تحویل داده می‌شود و سرعت اینترنت را دهها برابر افزایش می‌دهد.

وی پروژه توسعه زیرساخت های آموزشی، فرهنگی و ورزشی با اعتبار بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان، توسعه زیرساخت ها و تولیدات کشاورزی و تعاون روستایی با اعتبار ۲۳۴ میلیارد تومان و ۲۳ پروژه  در راستای تقویت و توسعه گردشگری و صنایع دستی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان را از دیگر پروژه های هفته دولت برشمرد.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در حوزه صنعت و شهرک ها پروژه هایی با اعتبار ۶.۱ همت و در حوزه تجاری پروژه هایی با اعتبار ۳.۷ همت داریم، گفت: پروژه حوزه صنعت، معدن و تجارت در مجموع با اعتبار حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان همزمان با هفته دولت افتتاح یا کلنگ زنی می‌شوند.

وی تامین زمین برای سرمایه گذار را یکی از چالش های پیش روی حوزه صنعت و معدن در سال های اخیر دانست و افزود: در این راستا پروژه شهرک جدید صنعتی در منطقه قشلاق پیرحیاتی به مساحت ۳۰۰ هکتار در فاز نخست و با اعتبار سه هزار میلیارد تومان همزمان با هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه این شهرک در یک منطقه خوب و با دسترسی عالی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: شهرک در مجاورت محور ترانزیتی ملایر به جنوب کشور قرار دارد و با ایجاد چندین شهرک با حوزه های مختلف کاری، انقلابی در حوزه پذیرش سرمایه‌گذار ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پس از احداث این شهرک، هیچ دغدغه‌ای در حوزه پذیرش سرمایه‌گذار نخواهیم داشت، افزود: برای تامین آب شرب شهرک نیز مشکلی نداریم.

فرماندار ویژه ملایر از کلنگ زنی فاز ۳ شهرک تخصصی مبلمان منبت حاجی آباد به مساحت هشت هکتار و کلنگ زنی دو پروژه تجاری توسط شهرداری ملایر در هفته دولت خبر داد و ضمن تاکید بر رونق تجارت و بازار ملایر تصریح کرد: بازار مبلمان منبت و صنایع دستی به مساحت سه هکتار در محدوده میدان کوثر و یک مجتمع تجاری مدرن با نگاه حمایت از سبد خانوار در پارکینگ راستان به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع کلنگ زنی می‌شود.

وی عمارت بازسازی شده سیف الدوله، فاز یک و دو مجموعه «مینی ورلد» و چند گلخانه و واحد تولید دام جهاد کشاورزی را از جمله پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت برشمرد.

اسماعیلی به تامین زمین ۲۰ هکتاری برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در کمترین زمان ممکن اشاره و بیان کرد: این پروژه با اعتباری بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.

وی شهرک امام رضا(ع) جوکار را نگین صنعتی استان همدان خواند و احداث مرکز پرتو دهی غرب کشور، افتتاح کارخانه دستکش لاتکس، طرح توسعه معدن سرمک، بافتینه و بافتسان، صدور پروانه برخی واحدهای فروسیلیس، احداث دهها هکتار گلخانه از جمله گلخانه مدرن ۵۲ هکتاری حسین آبادف احیا دهها واحد تولیدی و اقتصادی مانند شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر و احداث دهها واحد پرورش دام، طیور و آبزیان را از جمله دستاوردهای اقتصادی شهرستان طی سه سال اخیر برشمرد.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر نگاه بلند تیم مدیریتی اقتصادی و عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: توافق بی سابقه با مردم برای تملک ۲ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن، نشان می دهد در نهضت ملی مسکن نگاه مان به آینده ملایر بود.

وی با بیان اینکه عده ای در شهرستان علیه منافع مردم کارشکنی کردند تا پروژه نهضت ملی مسکن را زمین بزنند، افزود: مدیران هم کارهای کوچک و اجرایی را دنبال و هم در زمان مناسب پروژه های بزرگ را طراحی کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه از دهه فجر سال گذشته تاکنون عملیات بهسازی ۳۸ روستا به اتمام رسیده و طرح هادی ۱۱ روستا نیز تمام شده است، تصریح کرد: زمین‌های جدید نیز به برخی روستاها الحاق شده است.

وی به اعمال ماده ۵۴ مبنی بر رفع تداخلات زمین های مردم با زمین های منابع طبیعی و آزادسازی چند صد هکتار از زمین های مردم به صورت قانونی اشاره کرد و گفت: دو واحد صنعتی «صدرا ذوب الوند» و طرح توسعه «معدن چشمه پهن» همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان هیچ مشکلی برای ساخت هتل در ملایر ندارند و مجوزهای لازم صادر می شود، گفت: همزمان با هفته دولت هتل چهار ستاره ای را در ازناو کلنگ‌زنی می‌کنیم؛ همچنین پروژه هتل شهرداری پس از یک توقف ۱۶ ساله، در حال ساخت است و دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ورود برخی تجهیزات به بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوراب از جمله ۳۰ میلیارد تومان تاسیسات مکانیکی بیان کرد: بیمارستان در مرحله اتصال انشعابات آب و برق است و با تامین تجهیزات افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی به توقف چندین ساله پروژه چهار خطه کردن محور ملایر- آورزمان اشاره و اظهار کرد: ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده و بخش بزرگی از کار در حال انجام است.

وی از آغاز مطالعه طرح بزرگراه ملایر، اسلامشهر آق‌گل و قهاوند برای اتصال به آزادراه ساوه-تهران با اعتبار سه میلیارد تومان برای مطالعه پروژه خبر داد و گفت: این پروژه می‌تواند ملایر را در انتقال بار و مسافر در غرب کشور و محور ترانزیتی را احیا و جنوب استان را به ما وابسته کند.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه با اجرای این پروژه ملایر حدود ۴۰ دقیقه به پایتخت نزدیک تر و دهستان ترک شرقی از بن بست خارج می شود، یادآور شد: اگر زمان‌بندی‌ها خوب اجرا شود، می‌توانیم برای این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های پیشران توسعه ملایر، اعتبار ملی بگیریم.

وی در ادامه مطرح کرد: تحریم، مسائل زیست محیطی، ناترازی انرژی، بحران آب و کاهش محسوس سرمایه‌گذاری نسبت به دهه هفتاد و هشتاد از جمله چالش هایی است که تمام کشور با آن مواجه است و سبب کاهش سرعت رشد پروژه های عمرانی شده و بر معیشت مردم اثرگذار است؛ این چالش ها در ملایر نیز احساس می شود اما راه حل کلان و ناظر بر مسائل ملی و گاهی بین‌المللی است.

اسماعیلی جنگ چندین ساله اوکراین، نبرد غزه، اختلافات جدی بین بلوک غرب و آمریکا که سعی در کتمان آن را دارند، رشد بی‌سابقه نهاده‌های دامی و غذایی و نوسانات جدی بازار جهانی فلزات گرانبها از جمله طلا را از جمله تحولاتی خواند که بصورت ناخودآگاه در مسائل عمرانی، اقتصادی و رضایت مندی مردم اثرگذار بوده و عمدتا به سمت منفی است.

وی مدیریت را به نتیجه رساندن کار در این سختی‌ها دانست و تاکید کرد: مدیریت به معنای افق بلند، اراده محکم و همت بلند داشتن و مردمی بودن است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه فرماندار در مرحله اول شخصیتی سیاسی امنیتی و نه اقتصادی است، افزود: فاز نخست کارخانه شیشه ملایر با اعتبار ۸۰۰۰ میلیارد تومان، دهه فجر افتتاح خواهد شد و برای ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار