خبرهای داغ:
حجت الاسلام کولیوند:

بد رفتاری اثرات مخربی بین خانواده و جامعه دارد

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اثرات مخرب بد رفتاری در بین خانواده و جامعه گفت: خانه میدان جنگ نیست، محل ریاضت است، در خانه فرزندان تاریخ ساز تربیت می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۲۳۵۱۱
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳

بد رفتاری اثرات مخربی بین خانواده و جامعه دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمد کولیوند در جمع پاسداران سپاه ناحیه نهاوند اظهار کرد: اخلاق نیکو باعث برتری اعمال انسان و سنگینی کفه ترازو در دادگاه عدل الهی می‌شود.

وی با اشاره به آیات و روایات گفت: در قیامت دوچیز باعث سنگینی ترازوی اعمال می شود؛ اول صلوات بر محمد آل محمد(ص)، دوم اخلاق خوش.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به عذاب قبر سعد بن مُعاذ از اصحاب برجسته پیامبر اسلام(ص) که شهید شد، افزود: سعد معاذ آن صحابی بزرگ شهید بود و ازجایگاه بالایی برخوردار بود اما دچار عذاب قبر شد.

وی تصریح کرد: در روایات داریم که اولین قطره شهید باعث از بین رفتن گناهان او می‌شود در حالی که شخصیتی مثل سعد مُعاذ با آن جایگاه بالا دچار مشکل بعد از مرگ شد چرا که نسبت به خانه و خانواده بدخُلق بود.

کولیوند بیان کرد: باید مراقب رفتارمان در خانه باشیم، خانه میدان جنگ نیست محل ریاضت است، در خانه فرزندان تاریخ ساز تربیت می‌شوند؛ بنابراین اساتید اخلاق، ریاضت را پا روی نفس خود گذاشتن تعبیر می‌کنند؛ بالاترین اعمال سخت‌ترین آنها است.

وی با اشاره به اثرات مخرب بد رفتاری در بین خانواده و جامعه گفت: مرحوم پهلوانی نقل می‌کند به خاطر یک بدخلقی در خانه، در عالم مکاشفات دیدم که الهام شد به من که ۲۰ سال از ناله‌ها و گریه‌هایم بی‌اثر شد و این از اثرات بد رفتاری بین خانواده و جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار