خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد عنوان کرد

ثبت جهانی هگمتانه مقدمه‌ای در ارتقا ظرفیت حوزه گردشگری استان همدان/احیای ۳۰۵ واحد تولیدی

همدان- استاندار همدان گفت: در حوزه خدمات و گردشگری تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و با کمک همه مجموعه‌ها هگمتانه ثبت جهانی شد که این مقدمه‌‌‌ای در ارتقا ظرفیت حوزه گردشگری استان است
کد خبر: ۹۶۲۳۸۹۶
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳
ثبت جهانی هگمتانه مقدمه‌ای در ارتقا ظرفیت حوزه گردشگری استان همدان/احیای ۳۰۵ واحد تولیدی

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در مسجد مهدیه همدان اظهار کرد: در طول سال‌های بعد از انقلاب شهیدان رجایی و باهنر به عنوان رئیس جمهور و نخست وزیر به ایرانی اسلامی خدمت کردند و سرانجام کینه منافقین کور دل موجب به شهادت رساندن این شهیدان بزرگوار شد اما یاد و خاطره آن‌ها برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

 وی افزود: همه دولتمردان تلاش می‌کنند تا هم‌رزم شهیدان رجایی و باهنر باشند زیرا این دو بزرگوار دارای ویژگی‌های خاصی از جمله اخلاص، مردم داری، خلوص نیت، ایمان، تقوا، تعهد، ساده‌ زیستی و پیرو سخنان و نگاه مقام معظم رهبری بودند.

استاندار همدان بیان کرد: در دولت مردمی سیزدهم ویژگی‌هایی که شهید رجایی و باهنر داشتند نیز دیده می‌شد و توجه به مسائل و مشکلات مردم در رأس اولویت این دولت قرار گرفت و آیت‌الله شهید رئیسی به آن توجه ویژه داشت.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته که همه دنیا با ویروس کرونا درگیر شده بودند، روزانه بیش از ۷۰۰ نفر توسط ویروس کرونا از دنیا رفته و در جریان تولید و فعالیت روزمره مردم اختلال ایجاد شد.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: با توجه ویژه شهید رئیسی و دولت سیزدهم واکسن این بیماری در ایران زودتر از کشور‌های توسعه یافته دیگر ساخته و به مردم مبتلا در ایران تزریق شد.

وی اظهار کرد: کمبود آب شرب مهم‌ترین مسئله‌ای بود که مردم استان همدان با آن درگیر بودند که با توجه به تاکیدی که رئیس جمهور دولت سیزدهم داشت، این کار با کمک همه ارگان‌ها و حوزه‌های مختلف حل شد.

استاندار همدان افزود: اکنون با کمک بسیج سازندگی سپاه و مساعدت و همکاری فرمانده سپاه استان، تامین آب در شهرها و بعضی روستا‌ها انجام شده است، همچنین در بعضی از روستاها مشکل آب وجود دارد که ما باید به موضوع مصرف بهینه آب بیشتر توجه کنیم.

وی عنوان کرد: الگوی مصرف می‌گوید ۱۵۰ لیتر برای هر فرد در نظر گرفته شود اما این مقدار تا دو یا سه برابر بیشتر در استان تامین می‌شود و نیاز است بهینه درست انجام شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: نقشه راهی که توسط همکاران در جهاد کشاورزی تهیه شد، تولید کشاورزی را برای ۲۵ تا ۴۰ سال پیشگیری کرده است، از گذشته درآمد مردم استان از طریق کشاورزی تامین می‌شد اما به دلیل تسلیت آب‌های زیرزمینی استان دیگر نمی‌توان کشاورزی را در استان ادامه داد و ما باید مسیر تولید و کسب درآمد خود را در استان از کشاورزی به سمت صنعت و تکنولوژی‌های برتر سوق دهیم.

وی اظهار کرد: ظرف این سه سال میزان تولید مرغ را از یک میلیون و ۴۰۰ تخمگذاری به ۴.۵ میلیون افزایش داده‌ایم و یک سال است که قیمت مرغ ثابت، فراوانی و عرضه بسیار خوب در حال انجام است.

استاندار همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر تولید و اشتغال تاکید دارند، عنوان کرد: در این زمینه ۳۰۵ واحد در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری به چرخه تولید برگشت و شهرک‌های صنعتی خود را افزایش و ارتقا دادیم.

وی افزود: در آخرین رویدادی که در محضر مقام معظم رهبری بودیم، فرمودند شما می‌دانید که چقدر نگاه من نسبت به مسائل فرهنگی ویژه است اما امروز مسائل اقتصادی و تولید باید در اولویت کاری شما کارگزاران باشد؛ وقتی ایشان آنقدر تاکید در حوزه تولید دارند، این هشداری است که به مسئولین این نظام داده می‌شود که باید به تولید توجه کنیم.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: در طول این سه سال تلاش کردیم تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی را در اولویت خود قرار داده و رفع مشکلات آنها در اولویت ما باشد، حوزه اقتصادی و مجموعه جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و مجموعه شهرک‌های صنعتی در کنار بانک‌ها و امور بیمه و مالیاتی کمک کردند تا ۳۰۵ واحد به چرخه تولید برگردد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲۳ درصد استفاده بیمه بیکاری نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و در خصوص تولید و اشتغال با گواه معاون اول رئیس جمهور، استان همدان رتبه اول در احیای واحدهای تولید را داشته است.

استاندار همدان در پایان گفت: در حوزه خدمات و گردشگری تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و با کمک همه مجموعه‌ها هگمتانه ثبت جهانی شد که این مقدمه‌‌‌ای در ارتقا ظرفیت حوزه گردشگری استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار