سیره رضوی (1)

نظم زندگی امام رضا (علیه السلام)

در این نوشتار سعی شده با توجه به معارف دین مبین اسلام خصوصا سیره امام رضا علیه السلام به برخی نکات و روش ها از قبیل ویژگی های تربیت اسلامی و روش های تربیتی امام رضا علیه السلام پرداخته شود.
کد خبر: ۹۶۲۴۱۱۹
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ یاران امام (علیه السلام) هربار که همراه ایشان می‌شدند، متوجه سبک زندگی خاص و زیبای ایشان می‌شدند.

مثلا امام (علیه السلام)، برای اینکه برای همه امور خود فرصت کافی داشته باشند، هر روزِ خود را به چهار قسمت تقسیم می‌کردند و به یاران خود هم می‌فرمودند: «بکوشید روزتان را در چهار بخش تنظیم کنید:
بخشی برای عبادت و خلوت با خدا، بخشی برای تأمین معاش، بخشی برای معاشرت و مصاحبت با برادران و بخشی برای تفریح. از نشاط به‌دست‌آمده از تفریح، نیرویی برای انجام وظیفه در بخش‌های دیگر به‌دست می‌آورید.»

نظم زندگی امام رضا (علیه السلام)


 از موارد جالب دیگر این بود که ایشان نه تنها به پاکیزگی و مرتب بودن اهتمام داشتند، حتی برای مثال، مسواکدانی داشتند که پنج مسواک در آن بود. بر هریک نام یکی از نمازهای پنج‌گانه را نوشته بودند و هنگام هر نماز، با یکی از آنها مسواک می‌زدند.

رفتار امام (علیه السلام) همیشه به اطرافیان نشان می‌داد زندگی یک انسان باایمان و باخدا، یک زندگی پریشان نیست؛ بلکه پر از نظم و ترتیبی است که لحظه‌ها را از آرامش و زیبایی پر می کند.

منبع: برگرفته از عیون اخبار الرضا (علیه السلام)

ارسال نظرات
آخرین اخبار