اعزام ۵۸ کاروان پیاده از تربت حیدریه به مشهدمقدس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه گفت: امسال برای ایام پایانی ماه صفر ۷ هزار و ۲۹۰ نفر در قالب ۵۸ کاروان پیاده عازم مشهدالرضا (ع) می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۲۴۱۳۹
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت حیدریه، حجت‌الاسلام محمدعلی فاطمیان اظهار کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۷۴۵ نفر مرد و ۳ هزار و ۵۴۵ نفر زن ثبت‌نام کردند که از سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و رشتخوار با پای پیاده عازم مشهد می‌شوند.

وی افزود: اعضای این کاروان در مراسم سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد شرکت می‌کنند.
فاطمیان بیان کرد: آنان برای این منظور مسافت حدود ۱۷۰ کیلومتری تا مشهد را طی پنج روز طی خواهند کرد.

ایام پایانی ماه صفر محورهای منتهی به مشهد الرضا (ع) مملو از خیل عظیمی از زائرانی است که با پای پیاده در مسیر عشق قدم نهاده و با نوای رضا غریب الغربا در آستانه ورود به حریم قدس قرار گرفتند.
موقعیت جغرافیایی شهرستان تربت‌حیدریه به‌عنوان دروازه جنوبی مشهدالرضا در ایام نوروز و تابستان و همچنین ماه صفر از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، لذا با توجه به عبور سالانه ۷۰ هزار زائر پیاده در ایام پایانی ماه صفر، همه مردم و خیرین نیکوکار تلاش دارند تا به‌مانند مسیر کربلا به نجف از زائران امام معصوم (ع) پذیرائی کنند.
با توجه به حجم تردد زائران پیاده از شهرهای جنوبی کشور و اینکه محور تربت‌حیدریه تنها شاهراه اصلی جنوب کشور به شهر مشهد است ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های زیادی توسط مردم و خیرین در این مسیر برپا شده که شکوه و عظمت این حرکت از منطقه رباط سفید جلوه بیشتری را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار