خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

۹ موکب برای پذیرایی از زوار پاکستانی در خراسان جنوبی مهیا شد 

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۹ موکب برای پذیرایی از زوار پاکستانی در خراسان جنوبی مهیا شده است. 
کد خبر: ۹۶۲۴۲۸۶
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و کمیسیون ایمنی راه‌های استان اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر برگشت زائران پاکستانی از پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر رضوی قرار دارد، ۹ موکب برای پذیرایی از این زائران در استان برپا شده است.

وی افزود: سال گذشته در مواکب خراسان جنوبی به حدود ۵۰ هزار نفر از زائران پاکستانی، افغانستانی و هندی خدمات ارائه شد.

استاندار با اشاره به استضعفاف زائران پاکستانی و اینکه تمام سختی‌ های مسیر چندهزار کیلومتری را به عشق امام‌ حسین(ع) تحمل می‌کنند در ادامه بر خدمات‌رسانی و میزبانی شایسته از این زوار در استان تأکید کرد و گفت: پذیران از زائران مظلوم، مخلص و مستضعف پاکستانی لطف و ثواب دیگری دارد که نصیب خراسان جنوبی‌ها شده است.

قناعت با اشاره به درخشش مواکب خراسان جنوبی در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) در شهر کاظمین، عنوان کرد: هرچند خراسان جنوبی به لحاظ زیرساختی کمتر برخوردار است اما به لحاظ ادب، تدین، تعامل و همکاری جزو استان‌ های برخوردار کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین آرد مواکب و بسته‌های فرهنگی برای توزیع در بین زوار پاکستانی در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: موضوع اصلی و کلیدی ضرورت استقرار پلیس و راهنما در ورودی شهر خضری دشت بیاض برای ساماندهی و هدایت اتوبوس‌ های زائران پاکستانی جهت پذیرایی، اسکان، تهیه سوخت و ... است.

استاندار بر هماهنگی فرمانداران بیرجند، قاین، نهبندان و سربیشه با اداره کل اوقاف و امور خیریه برای خدمت‌ رسانی بهتر به زائران تأکید کرد و گفت: حضور همه مدیران دستگاه‌ های اجرایی در ایام پیش‌رو و تعطیلات آخر ماه صفر در استان ضروری است.

قناعت بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های اسکان موجود در استان، اگر مشکلی وجود دارد برطرف شود تا زائران دچار سرگردانی نشوند.

وی با اشاره به اینکه مراکز ذخیره اقلام و مایحتاج ضروری و مجتمع‌های خدمات رفاهی سطح استان با تمام توان آماده خدمت‌رسانی باشند، افزود: نظارت کامل بر همه تأسیسات گردشگری و خدمات‌رسان استان توسط کمیته مربوطه صورت گیرد.

قناعت بیان کرد: با توجه به ایام پایانی ماه صفر، دستگاه‌های امدادی و عملیاتی از جمله پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و ... در آماده‌باش کامل باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار