آیین اختتامیه جشنواره تولیدات دوره آموزشی محتواسازان جریان ساز برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره تولیدات دوره آموزشی محتواسازان جریان ساز، با حضور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، اساتید این دوره آموزشی، برگزیدگان جشنواره و اصحاب رسانه برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۳۴۴
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، آیین اختتامیه جشنواره تولیدات دوره آموزشی محتواسازان جریان ساز، با حضور سرپرست و معاون فرهنگی و رسانه ای، رئیس گروه رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز، اساتید این دوره آموزشی، برگزیدگان جشنواره و اصحاب رسانه در سالن گفت‌وگوی این اداره کل برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

غلامرضا درکتانیان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، گفت: امروزه واقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دنیا دستخوش تغییر شده اند، اگر زمانی صاحبان قدرت با زور، اسلحه، توپ و تفنگ دیگران را به تبعیت وا می‌داشتند، امروز پایدارترین و موثرترین و کم هزینه‌ترین راه اعمال نفوذ، تغییر منش‌ها و نگرش‌های افراد است که از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

وی افزود: جریان سازی رسانه‌ای تدبیری است که در وسایل ارتباط جمعی به کار می‌برند تا مخاطب را با خود همراه کنند، جنگ روانی، شایعه پراکنی، انگاره سازی، اغنا و کمپین، شیوه‌هایی از جریان سازی رسانه‌ای است. عموم مردم در حالی در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان تولید کنندگان محتوا فعالیت می‌کنند که هدایت و مدیریت این جریان، بسیار دشوارتر از رسانه‌های جمعی است، زیرا به صورت عمومی عمل می‌کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر ضرورت افزایش سواد رسانه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و جریان سازی‌های منفی در فضای مجازی عنوان کرد: غفلت از این موارد می‌تواند عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد، در همین راستا پیشنهاد می‌شود در تدوین سند جامع توسعه و ارتقای رسانه‌ای استان البرز نیز اقداماتی صورت گیرد.

درکتانیان با اشاره به اهمیت محور‌های این جشنواره در شرایط کنونی مطرح کرد: در این راستا طرح شناسایی و آموزش محتواسازان جریان ساز که از برنامه‌های قرارگاه اجتماعی شهید آوینی و با هدف آموزش فعالان محتواساز در فضای مجازی به منظور ایجاد جریان‌های رسانه‌ای در حوزه جهاد تبیین، جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی در البرز کلید خورد.

وی افزود: اجرای طرح مذکور توسط موسسه فرهنگی هنری فرا اندیشه نارون البرز و مشارکت موسسه فرهنگی هنری دیده بان البرز مانا، سازمان بسیج رسانه و حوزه هنری استان البرز، توسط همکاران در معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم خورد و امروز شاهد اختتامیه این رویداد فرهنگی هستیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: دوره‌های آموزشی این طرح از ۱۸ الی ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ طی چهار روز متوالی برای دو گروه حدودا ۵۰ نفره به صورت رایگان در سالن گفتگو (شهید جمهور) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز توسط اساتید مجرب بین المللی در حوزه رسانه و تحلیل فیلم برگزار شد.

درکتانیان اظهار کرد: در پایان این دوره ۱۰۲ اثر تولید شده در قالب پوسترموشن، کلیپ و نماهنگ، پوستر و عکس نوشته با موضوعات شعار سال، خانواده و جوانی جمعیت، جنگ نرم، آسیب‌های اجتماعی و غزه و کودک مورد ارزیابی قرار گرفت و برترین‌ها از نظر هیات داوران به عنوان برگزیده انتخاب شدند و در این مراسم از آن‌ها تجلیل شد.

 گواهی‌های شرکت در این دوره نیز پس از مراسم اختتامیه، صادر و تحویل شرکت کنندگان می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار