فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان

یادواره شهدای محله تبدیل به گفتمان شود/ ضرورت اثرگذاری مساجد در محلات

سرهنگ پاسدار صابر حیدری گفت: یادواره شهدای محله‌ای ایدهای نو، خلاقانه، اثرگذار و مفید برای اقشار مردم خواهد بود که بایستی تبدیل به یک گفتمان و دغدغه شود.
کد خبر: ۹۶۲۴۳۵۶
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

سرهنگ پاسدار صابر حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در کمیجان؛ با بیان این که یکی از کارکردهای مساجد برگزاری یادواره‌های محله‌ای به دست خود مردم است؛ گفت: این برنامه به همت مردم در محلات شهرستان کمیجان به منظور قدرشناسی و یادآوری جوانان محله که با ایثار از خود گذشتند تا مردم در آسایش و راحتی باشند و اسلام بماند، اجرا خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: این برنامه ابتکاری و نو در کمیجان جهت ترویج و سبک زندگی شهدا در تمام محلات برگزار خواهد شد.

سرهنگ حیدری با اشاره به ضرورت و دلایل برگزاری یادواره شهدا تصریح کرد: شهدا زنده‌اند و از جانب خدا روزی می‌گیرند، آن‌ها نیازی به ما ندارند، بلکه ما به این مجالس نیاز داریم. از جهات مختلف، آنان حق شفاعت دارند و می‌توانند دست ما را بگیرند و گرفتاری‌های ما را حل کنند. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: ما گرفتار نفس اماره و دنیا شده‌ایم، نیازمندیم تا در این مجالس حضور پیدا کنیم. همچنین ما باید از شهدا تشکر کنیم که ما را در مجلس خود راه داده‌اند و ما را لایق دانسته‌اند.

وی افزود: ما بدهکار شهدا هستیم و آمده‌ایم ادای دین کنیم، اگر استقلالی داریم، عزتی داریم از آنهاست. به همین دلیل در اینجا جمع شده‌ایم که ادای دین کنیم. زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: یادواره شهدای محله‌ای یادواره‌ای نو، خلاقانه، اثرگذار و مفید برای اقشار مردم خواهد بود، پیگیری و خلاقیت هیئت امنای مسجد محله انار شهر کمیجان در برگزاری یادواره شهدای محله، الگویی برای دیگر مساجد است که یکی از کارکردهای مهم مسجد در محلات را نشان می‌دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: در برگزاری یادواره شهدا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بدعت گذار کار نو و خوب بوده و سنت‌های حسنه پایه‌ریزی شود، متاسفانه آسیبی که گاهی هیئت‌ها و مساجد به آن دچار می‌شوند این است که سعی می‌کنند در حاشیه‌ها از هم سبقت بگیرند.

وی ادامه داد: اگر مساجد در محلات اثرگذار باشند، مردم حول آن جمع می‌شوند و اگر ببینند هیئت‌ها و مساجد نسبت به مشکلات مردم محله بی‌تفاوت هستند، از آن‌ها فاصله می‌گیرند.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا یادوراه شهدای محله‌ای اثرگذار اجرا شود و بدعت و الگویی صحیح برای دیگر مساجد باشد، اگر یادواره شهدا متفاوت و خارج از کلیشه‌ها و سبک سنتی باشد جوان را جذب خواهد کرد، باید با سبکی نو و جدید جوانان امروز را با سیره شهدا آشنا کرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار