خبرهای داغ:

حضور ۳۱ هزار و ۴۵۴ نفر از استان سمنان در مراسم اربعین حسینی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در اربعین امسال ۳۱ هزار و ۴۵۴ نفر از اقصی نقاط استان سمنان به عراق اعزام شدند که تقریبا دو هزار و ۵۰۰ نفر کاهش ثبت نام زائران اربعین را در استان شاهد بودیم.
کد خبر: ۹۶۲۴۴۶۱
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

حضور ۳۱ هزار و ۴۵۴ نفر از استان سمنان در مراسم اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار بسیج، قدرت الله چتری مدیرکل حج و زیارت استان سمنان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ۹ کاروان از استان سمنان به ظرفیت یک هزار و ۱۳۰ نفر به حج تمتع اعزام شدند و خوشبختانه هیچ مشکل خاصی برای زائران استان پدید نیامد، افزود: همچنین یک گروه هم به عنوان مدیران و خادمان به ظرفیت هفت نفر برای خدمت رسانی به زائران استان سمنان در هتل‌ها اعزام شدند.
وی گفت: از ۹ کاروان اعزامی دو کاروان مدینه بعد و هفت کاروان مدینه قبل بودند همچنین چهار کاروان از شاهرود دو کاروان از دامغان، دو کاروان از سمنان و یک کاروان هم از گرمسار اعزام شدند.
چتری خاطر نشان کرد: استان سمنان یک درصد از جمعیت کشور را دارد در نتیجه می‌بایست یک درصد از حجاج کشور هم متعلق به این استان می‌بود، اما خوشبختانه اعزام زائران استان به حج امسال بیش از ظرفیت بود و این نشان از استقبال و ودیعه گذاری خوب مردم دارد.
وی تصریح کرد: ۲۱ نفر عوامل کاروان شامل مدیران و معاونان کاروان‌ها و ۱۲ نفر نیز معین و روحانی کاروان بودند که حجاج استان را همراهی می‌کردند و یک نفر هم برای مدیریت هتل‌ها اعزام شد.
مدیرکل حج و زیارت استان سمنان ادامه داد: استفاده از تجربیات مدیران کاروان‌ها در سال‌های قبل از دیگر اقداماتی بود که قبل از اعزام حجاج در سال جاری به آن پرداخته شد. همچنین امسال تلاش شد که عمده مدیران کاروان‌های استان جوان باشند.
وی با بیان اینکه امسال همچنین دو کاروان از استان سمنان به حج عمره مفرده اعزام شدند، افزود: در اربعین امسال ۳۱ هزار و ۴۵۴ نفر از اقصی نقاط استان سمنان به عراق اعزام شدند که البته به خاطر گرمای هوا، بیماری سرخک و تب دانک و مسائل اقتصادی تقریبا دو هزار و ۵۰۰ نفر کاهش ثبت نام زائران اربعین را در استان شاهد بودیم.
چتری خاطر نشان کرد: در اربعین امسال همچنین برای نخستین بار ۵ پرواز از فرودگاه‌های استان شامل سه پرواز از فرودگاه سمنان و دو پرواز از فرودگاه شاهرود به مقصد نجف اشرف صورت گرفت.
وی گفت: ۷۰درصد از زائران اربعین امسال استان سمنان مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کردند از سوی دیگر در شش ماهه اول سال جاری نیز ۴۹ کاروان از استان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند که ۳۷ کاروان زمینی و ۱۲ کاروان هوایی سفر کرده اند که در مجموع این کاروان‌ها یک هزار و ۷۹۸ نفر را شامل می‌شوند که نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش اعزام را شاهد بوده ایم.
مدیرکل حج و زیارت استان سمنان اضافه کرد: از تمامی مسولان استان به‌ویژه استاندار محترم و نمایندگان سمنان، مهدیشهر و سرخه و همچنین شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و مدیران فرودگاه‌های سمنان و شاهرود که مقدمات این پرواز‌ها را فراهم کردند نیز باید تقدیر کرد.
وی افزود: از مدیریت محترم امور شعب بانک ملی در ایجاد پایگاه تخصیص ارز به زائران و کلیه دفاتر زیارتی در فروش بلیط نیز کمال تشکر را داریم که توانستند با همکاری خوب خود شرایط را برای حج و زیارت و زائران تسهیل نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار