خبرهای داغ:
دوباره فردوس:

۱۳ شهریورماه اولین اردوی جهادی ایران/ روزی به‌نام "حرکت‌های جهادی و امداد مردمی"

۱۳شهریور یادآور سالروز زلزله شهرستان فردوس در سال ۱۳۴۷ است که در این روز رهبر معظم انقلاب که در آن زمان طلبه جوانی بودند با تشکیل گروه امداد مردمی و با نگاه کمک جهادی به شهرستان فردوس آمدند و به مردم این منطقه کمک‌رسانی داشتند، به همین مناسبت این روز با عنوان روز ملی "حرکت‌های جهادی و امداد مردمی" در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۶۲۴۷۳۲
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ۱۳شهریور یادآور سالروز زلزله شهرستان فردوس در سال ۱۳۴۷ است که در این روز رهبر معظم انقلاب که در آن زمان طلبه جوانی بودند با تشکیل گروه امداد مردمی و با نگاه کمک جهادی به شهرستان فردوس آمدند و به مردم این منطقه کمک‌رسانی داشتند، به همین مناسبت این روز تحت عنوان روز فردوس نامگذاری شد‌.

۱۳ شهریورماه، روزی به‌نام حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در ایران

در گرامیداشت حضور ارزشمند و تاریخی رهبر معظم انقلاب در ۱۳ شهریور در امدادرسانی به زلزله‌زدگان فردوس و بدنبال پیشنهاد سازمان بسیج سازندگی کشور، پیگیری‌های استانداری خراسان جنوبی و سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا علیه‌السلام؛ ۱۳ شهریورماه به عنوان روز ملی "حرکت‌های جهادی و امداد‌های مردمی" امسال در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت ملی رسید.

۱۳ شهریورماه، روزی به‌نام حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در ایران

در دو سال گذشته در گرامیداشت روز ۱۳ شهریور ماه، اجلاسیه ملی جهادگران با حضور دکتر مخبر معاون اول دولت سیزدهم، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور و دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مهمانان کشوری، شماری از مدیران، حدود هزار جهادگر و عموم مردم در شهرستان فردوس برگزار شد و در این مراسم از کتاب "دوباره فردوس" که از سوی دفتر نشر آثار رهبر معظم انقلاب به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

۱۳ شهریورماه، روزی به‌نام حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در ایران

کتاب دوباره فردوس، به قلم سید علیرضا مهرداد، روایتی از اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی در شهریور ۱۳۴۷ است و برای اولین بار، خاطرات منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب در موضوع حضور ایشان در زلزله فردوس در این کتاب ۲۴۰ صفحه‌ای گنجانده شده است.

۱۳ شهریورماه، روزی به‌نام حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در ایران

سید علیرضا مهرداد نویسنده کتاب دوباره فردوس، گفت: این کتاب روایت یک افتخار گمشده در تاریخ فردوس بود که در این سال‌ها از آن غفلت شده بود؛ این کتاب، یک گنجینه تمام نشدنی است که در سال ۴۷ رقم خورد.

۱۳ شهریورماه، روزی به‌نام حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در ایران

وی، هدف از نگارش این کتاب را پیگیری‌های دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و مطرح کرد: این کتاب پس از مصاحبه با بازماندگان زلزله مهیب فردوس و گروه‌های امدادی روحانیونی که در آن زمان حضور داشتند، به رشته تحریر درآمده و از سوی دفتر نشر آثار رهبر معظم انقلاب انتشار یافت.

۱۳ شهریورماه، روزی به‌نام حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در ایران

هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی گفت: امسال در گرامیداشت ۱۳شهریور روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی،  ویژه برنامه‌هایی در سطح ملی و استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود، از جمله برگزاری اجلاسیه ملی شهدای جهادگر با حضور ۶۰ خانواده جهادگر کشور در شهرستان فردوس است که از این تعداد شهید، ۶ شهید جهادگر متعلق به استان خراسان جنوبی هستند.

وی افزود: برگزاری طرح نشان ملی فردوس و‌ جایزه فردوس" ویژه برنامه دیگر این ایام است که در تهران برگزار خواهد شد و این نشان به جهادگر برتری که شاخصه‌های برتر جهادگری مبتنی بر شاخصه‌ها و سبک‌ مدیریتی و جهادی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۴۷ که در کتاب "دوباره فردوس" بیان شده را دنبال می‌کند، اعطا خواهد شد و از وی تجلیل می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری پویش کتابخوانی از کتاب "دوباره فردوس" از سوی سازمان بسیج سازندگی کشور در سایت مدرسه جهادی از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی، امسال است.

۱۳ شهریورماه، روزی به‌نام حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در ایران

هنری ادامه داد: رزمایش خدمت‌رسانی با حضور گروه‌های جهادی توانمند ملی در عرصه‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، اصناف و.. با محوریت شهرستان فردوس، افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی، کلنگ‌زنی چندین طرح عمرانی از جمله طرح کلان از آبخیز تا جالیز "قنات بلده" که یکی از بزرگترین طرح‌های سطح کشور به صورت الگویی است، افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی خانگی در فردوس با توجه به موقعیت مکانی این شهرستان، نامگذاری یکی از میادین فردوس به عنوان ۱۳ شهريور، برگزاری مسابقات ورزشی، اجتماع ویژه بانوان، فراخوان مقاله، تهیه و‌ تولید مستند در رابطه با اردوی جهادی سال ۱۳۴۷ از جمله برنامه هایی است که از ۱۳ تا ۳۱ شهریور با عنوان "از جهاد مقدس تا دفاع مقدس" در سطح خراسان جنوبی با محوریت شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

انتهای‌ پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها