امام جمعه چهارباغ:

انقلاب ما، انقلاب مردمِ كف ميدان بود

امام جمعه چهارباغ گفت: انقلاب ما، انقلاب مردمِ کفِ میدان کفن‌پوش شده است، نه کاخ‌نشین‌های مرفه بی‌درد، مسئولین برای این مردم کار کنند نه زمین‌خواران و سرمایه‌داران، مراقب مردم مستضعف باشید.
کد خبر: ۹۶۲۵۴۵۱
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی امام جمعه چهارباغ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: نتیجه‌ی تقوا، کسب رضایت خداوند است و اگر می‌خواهیم خدا از ما راضی باشد، باید متقی باشیم.

انقلاب ما، انقلاب مردمِ كف ميدان بود

وی با انتقاد از بعضی مسئولین که در شرف تغییر، کارها را رها می‌کنند، افزود: حقوق چنین مسئولی که حقوق می‌گیرد ولی کار نمی‌کند، حرام است.

امام جمعه چهارباغ در ادامه گفت: اگر مسئولی برای خدمت بیشتر در نماز جمعه حاضر می‌شود تا برای شنیدن مشکلات مردم در دسترس نمازگزاران باشد، باید قدردان او بود.

وی با اشاره به ایام نهم ربیع‌الاول، اظهار داشت: هیچ کدام از مراجع ما به تأسی از اهل‌بیت(ع)، توهین به عقاید گروه مخالف را جایز نمی‌دانند، امام(ره) در این باره به صراحت فرمودند وقتی شما به آن‌ها توهین می‌کنید، زمینه‌ی توهین آن‌ها را به ما فراهم می‌کنید، بحث و استدلال به جای خود، اما حق توهین به یکدیگر را نداریم، ما از مراجع جلوتر نیستیم، از این اختلافات، پرچم اسلام، متزلزل و زمینه‌ی نفوذ دشمن فراهم‌ می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین دربانی با اشاره به واقعه‌ی ۱۷ شهریور و سالروز کشتار مردم در سال ۱۳۵۷، اظهار داشت: انقلاب ما، انقلاب مردمِ کف میدان کفن‌پوش شده است، نه کاخ‌نشین‌های مرفه بی‌درد، مسئولین برای این مردم کار کنند نه زمین‌خواران و سرمایه‌دارانی که پیشنهادات اغواگرایانه می‌دهند، مراقب مردم مستضعف باشید.

امام جمعه چهارباغ در پایان یادآور شد: نوزدهم شهریور سالروز وفات ابوذر زمان، آیت‌الله طالقانی، مرد شجاع، مبارز و باتقوایی که امام(ره)، او را دوست داشت و بی‌پرده از این نظام و آرمان‌های آن حمایت و اولین نماز جمعه را برگزار کرد و بیستم شهریور، شهادت آیت‌الله مدنی به عنوان دومین شهید محراب را گرامی می‌داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار