امام‌جمعه ایلام:

تنها راه حفظ سلامتی انسان توسعه ورزش است

امام‌جمعه ایلام گفت: تنها راه حفظ سلامتی انسان، مبارزه با آلودگی‌ها و بیماری‌ها، توسعه ورزش و ایجاد آمادگی و توان جسمی افراد است.
کد خبر: ۹۶۲۵۷۰۹
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام ،به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی‌تبار امام‌جمعه ایلام ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان ورزش و جوانان ایلام و جمعی از پیش‌کسوتان ورزش باستانی، اظهار کرد: پرداختن به ورزش در حوزه‌های مختلف از جمله همگانی، تخصصی و قهرمانی برای سلامت فکری و جسمی جامعه یکی از نیازهای جامعه در شرایط فعلی است.

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه شرایط زندگی‌های امروزی، آلودگی‌ها، کم‌تحرکی و بیماری‌های نوپدید سلامتی انسان را تهدید می‌کند، افزود: تنها راه حفظ سلامتی انسان، مبارزه با آلودگی‌ها و بیماری‌ها، توسعه ورزش و ایجاد آمادگی و توان جسمی افراد است.

وی با تأکید بر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی برای توسعه ورزش، تأکید کرد و گفت: باید تلاش کرد که جامعه به سمت ورزش حرکت کند، چرا که توجه به ورزش در کشور و جامعه ما از جمله ورزش پهلوانی، پیشینه‌ای به قدمت ۹ قرن دارد و پیوندی معنوی و انسانی با دین دارد.

کریمی‌تبار با اشاره به‌ضرورت توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در جامعه، گفت: الگوی ورزشکاران در ورزش باستانی، حضرت علی (ع) است و این ورزش با دعا، نیایش، جوانمردی و توجه به شعر و ادب فارسی همراه بود و شکل‌گرفته است و خوشبختانه پس از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، این ورزش امروز در عرصه جهانی مطرح شده است.

 وی با بیان اینکه نقش پیش‌کسوتان رشته ورزشی پهلوانی در جامعه و در بین نسل جوان بسیار تأثیرگذار است، ابراز کرد: ورزش زورخانه‌ای تلفیقی از هنر، توان بدنی، قدرت معنوی و نیایش و ارتباط با خداست، این تلفیق هم جذبه بصری و هم جذبه فکری و فرهنگی دارد که لازم است امروز برای توسعه این ورزش در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

 امام‌جمعه ایلام یادآور شد: در مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی برای ورزش‌کار تبلیغی و فرهنگی انجام شود، ورزش همگانی باید در جامعه تبدیل به فرهنگ عمومی شود و این امر مستلزم فرهنگ‌سازی هدفمند است.

کریمی‌تبار با تأکید بر جذب سرمایه‌گذار و حامی برای شکوفایی استعدادهای ورزشی ایلام، افزود: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفتی و گازی در ایلام باید سهم ورزش مشخص شود که در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان اقدام لازم انجام شود.

 وی با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل ورزش و جوانان ایلام، خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی و اقدامات عملی برای توسعه و ارتقای ورزش ایلام مشهود و قابل قدردانی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار