فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

اولیا شهیدان واسطه فیض الهی هستند

اولیا شهیدان واسطه فیض الهی هستند
سردار رستمعلی رفیعی آتانی در یادواره شهیدان احمدی در شریف آباد برگزار شد گفت: پدران و مادران شهدا مایه عزت و آبروی ما و واسطه فیض الهی هستند.
کد خبر: ۹۶۲۵۷۲۶
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹

 

قزوین_به گزارش بسیج_قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در مراسم تکریم از مادر شهیدان احمدی که در جمعه گذشته در شریف آباد برگزار شد گفت: شریف آبادی ها شهیدان زیادی در راه وطن و پاسداری از انقلاب و ایران عزیز، حضور خودشان را پای انقلاب اثبات کردند.

 

وی افزود: مجالس پدر و مادر شهدا بسیار متفاوت است. در این مراسم یاد سفر آخرت انسان را متحول می کند. همه افتخارات شهدا لیست بلند بالایی ای دارد که از دامن مادران شهدا به رشد و تعالی رسیدند و امروز شهدا نماد تربیت هستند.

 

سردار رفیعی آتانی تشریح کرد: شهدا با رنج پدران و مادران به اوج بندگی رسیدند تا به میدان نبرد بروند و ایثار، بندگی، از خودگذشتگی را برای رسیدن به قرب الهی به نمایش بگذارند. شهدا با دو نگاه به دیدار حق شتافتند و زندگی کردند یکی بندگی خدای متعال و تسلیم در برابر خواست و مشیت الهی سرلوحه کارشان بود.

 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: شهدا برای بندگی و تسلیم در برابر خدا چه کردند؟ بدون این دو نکته نمی توان شهدا را تحلیل و مسیر آنها را درک کرد. شهیدان احمدی برای بندگی حق متعال در میدان نبرد ایثار، فداکاری، تسلیم در برابر اراده الهی را با جان و دل نشان دادند. 

 

وی افزود: شهیدان احمدی پدر و مادری مهربان و وابستگانی داشتند که به آنها تعلق خاطر فراوان داشتند اما از همه لذتهای دنیا گذشتند تا دیدار با معبود را تجربه کنند و به واسطه کار بزرگی که انجام دادند هرگز یادشان از ذهن و قلب مردم ایران نمی رود و همه ما قدردان شهدا و خانواده های آنها هستیم.

 

سردار رفیعی آتانی اظهار داشت: از نکته بارز خصایص اخلاقی شهدا موضع گیری آنها در برابر دشمنان است. دشمن قالب خودش را دارد و برای نابودی ما با تمام توان به میدان می آید، شهدا با همه داشته هایشان برای تقابل با دشمنان خدا به میدان آمدند استقامت کردند و نترسیدند و نترساندند.

 

فرمانده ارشد نظامی استان در ادامه تبیین کرد: پدران و مادران شهدا شامل آجری هستند که خدا به شهیدشان داده است. ماجرای سخنرانی شهید سلیمانی در مراسم ها بسیار عجیب است که با شرط عدم تبلیغات و نزدن بنر حاضر می شد. در یکی از مراسمات کنگره شهدا با وی هماهنگ می شود که به عنوان سخنران حضور داشته باشد اما به دلیل ماموریت اعلام می کند که امکان حضور ندارد یکی از فرماندهان سپاه می گوید؛ چند نفر از مادران شهدا را خدمت ایشان فرستادیم تا از ایشان درخواست حضور کنند وقتی با درخواست مادران شهدا روبرو شدند فرمودند؛ کسانی را فرستادید که بنده به هیچ عنوان نمی توانم دعوت آنها را نپذیریم این نشان از اهمیت و جایگاه مادران و خانواده شهدا دارد.

 

سردار رفیعی آتانی یادآور شد: من سالها در این مسجد آمده ام وقتی خبر ارتحال پدران یا مادران شهدا را می شنوم غصه دار می شوم زیرا واسطه فیض الهی را از دست می‌دهیم. الگوی همه خانواده شهدا حضرت ابا عبدالله(ع) است که در یک روز دو فرزند خویش را برای یاری اسلام تقدیم می کند.

 

وی گفت: مادر شهیدان احمدی واسطه فیض الهی هستند و به نگاه و سیره این فرشتگان پاک دامن الهی نیاز داریم زیرا با تربیت درست فرزندان و پاکدامنی شهدایی را تربیت کردند که مایه عزت و آبروی ما شدند که این کار بزرگ در دنیای اسلام شکل گرفته ناشی از سیره شهدای دفاع مقدس است.

 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در خصوص مادر شهیدان احمدی بیان کرد: این بانوی مومنه در تربیت فرزندان شهیدش با صبوری و فداکاری در اجر فراوان مجاهدت‌های فرزندان شهیدش سهیم و متنعم خواهد بود. امروز مردم عزیز و قهرمان روستای چاله آحاد ملت بزرگ ایران قدردان فداکاری مادر شهیدان احمدی می‌باشد. 

 

وی در ادامه افزود: رنج ۳۰ ساله امام سجاد علیه السلام و رنج چندین ساله زینب کبری سلام الله علیها از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه دارند این مسیر با برکت را زنده نگه دارند بعد از آن همه ائمه علیهم السلام تا دوران غیبت و تا به امروز علمای اعلام و ذاکرین اهل بیت و عاشقان اهل بیت این مسیر نورانی را زنده نگه داشتند.

 

سردار رفیعی آتانی تشریح کرد: اجر و قرب مادر شهید از این منظر است که مسیر نورانی شهیدان را در اذهان و باور جامعه در جلوی دیدگان ما زنده نگه داشتند. شهیدان دو نگاه دارند که موضع گیری اولشان در قبال ذات اقدس تعالی است در قبال اراده الهی در قبال دین خدا در قبال بندگان خدا و مصالح آنهاست.

 

موضع‌گیری دوم در قبال دین خدا را شهیدان با فداکاری با گذشت و نقش آفرینی در صحنه‌های دفاع از دین خدا نشان دادند و فداکاری آنها ماندگار شده است شهیدان برای انجام هر کدام از این فداکاری‌ هایشان تعلق خاطری را به جا گذاشتند و همه آنها خانه و زندگی، پدر و مادر مهربانی داشتند بعضی از شهیدان عزیز همسر و فرزند داشتند از همه اینها برای حفاظت دین خدا گذشتند.

 

سردار رفیعی آتانی تصریح کرد: یک موضع گیری هم در مقابل دشمنان خدا داشتند پیام دوم شهیدان این موضوع‌گیری شهیدان در مقابل دشمنان خدا است که در این مسیر چه کار کردند. شهیدان استقامت کردند، ایستادگی مطلق کردند. از دشمن نترسیدند و حساب نبردند. در مقابل دشمن دچار تعلل نشدند. همه این‌ها در نگاه هر حقیقت بینی به یادگار می‌ماند شهیدان برای این دو موضع گیری با آن گستره عملشان در میدان بودند. بازماندگان شهیدان به خصوص پدر و مادر شهید همسر و فرزندان شهید در شان و منزلت پشت سر شهید قرار دارند.

 

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار